lördag 17 januari 2015

Provridning nummer 2

Snabb uppdatering idag! Provet som jag nämnde i förra inlägget visade sig ha gått väldigt bra, trots att det kändes som det gick skit - det blev 76% och högsta betyg, haha (inte riktigt vad jag forväntade mig, men jag tackar och tar emot! Jag pluggade ju som en idiot på provet, så skönt att få lite betalt ändå). 

Nu i helgen ska jag mest plugga, har massor att göra. Men så är det "den där" tiden på månaden igen, jag får ju visserligen inte mensvärk, men däremot får jag vrålmigrän, varje gång. Så har haft huvudvärk sedan onsdags i princip. och idag kom migränen - sprängande "skruvstäds-känsla" med pulserande värk, yrsel och illamående. Egentligen borde jag varit sängliggandes hela dagen känner jag, men jag mådde lite bättre framåt förmiddagen - hade ju en häst inbokad med, ville så gärna se den! Och när det är "denna migränen" hjälper inte huvudvärkstabletter så bra heller. Det är bara att vänta ut, jag brukar därför sova hela dagen när jag mår sähär.

Så, med "halvmigrän" efter frukost och lite illamående åkte vi till hästen, den var fin, även den hade vilat i två veckor och var faktiskt lite trotsig och busade, ni vet den där "jag, arbeta? Nej tack!"-stilen. Något som ryttaren sa han aldrig gjort innan, då han bockade och sparkade i marken efter skänkeln. Efter ett litet pass fick jag sitta upp, han var jättefin men jag fick fightas lite med honom med - och eftersom jag inte riktigt är igång än kände jag mig inte riktigt 100% in control, haha, och sedan en migrän på det.. Han busade någon gång och lättade en gång, sedan fick jag honom relativt framåt. Kände mig ändå nöjd med den prestationen. 

Ryttaren tyckte det var jättepinsamt och sa kom tillbaka nästa vecka, då är han mer igång!! Det är ingen fara så sätt, vi tog det lugnt och jag ville inte göra något dumt - det hade ju varit bättre om hästen varit igång mer, men jag förstår deras omständigheter och dömer inte, ryttaren hade skadat sin hand 3 veckor tidigare så hade bara longerat hästen sedan dess, så han hade endel överskottsenergi och bus i sig. Får se hur jag känner nästa vecka, hon sa att hon har fler hästar som kan passa mig, så finns fortfarande möjligheter. 

Det är inte lätt att leta share horse, inte lätt alls (speciellt när man är van vid att ha egen). Jared börjar förstå mer och mer vad jag menar också. Men skam den som ger sig! :) 

Efter provridningen kom migränen tillbaka och jag trodde jag skulle spy ner hela deras gård haha, men det höll sig. Vi fixade lite lunch och det blev lite bättre. Nu ska jag lägga mig lite och vila tänkte jag, hoppas på att migränen försvinner snart. Här kommer några kort från idag, skriver mer snart :) 
Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar