fredag 27 februari 2015

Fredags-pizza med lite förkylning on the side

På måndag har jag en stor inlämning, en vulkanutbrottsmodell och research article. Ett arbete som varit väldigt kul att jobba på, man har lärt sig så mycket liksom. Den är inte klar än dock, men har gjort klart det mesta. Jag har inte riktigt kunnat plugga på hela veckan känns det som, utöver förkylningen och feber har min nacke varit riktigt öm, den har gjort väldigt ont och jag har haft huvudvärk. Det blir liksom nästan migränsmärtor ibland. 

Gick därför till doktorn igen igår som undersökte och kom fram till att jag förmodligen har en liten skada som under en längre tid balanserats upp av andra muskler i nacken (just vad vet vi inte, men man har ju ramlat av några hästar) och nu har det blivit sån påfrestning med tiden så musklerna är jättetrötta. Dom beskrev det som "repeated severe muscle spasm, pain and headaches", så jag fick ett muskelavslappnande medel och blev typ "sjukskriven" i en månad (om man nu kan kalla det sjukskriven) - jag får plugga kortare stunder och röra på mig, men inte träna. Det enda man kan göra åt detta är sjukgymnastik, som jag redan väntat på ett tag. Doktorn skickade därför en ny förfrågan och skrev att det är brådskande, för att forkorta väntetiden. 

Detta innebär att jag ska fylla i en blankett om att få "special consideration" på uni - får då lite längre tid på sig att lämna in mina arbeten. Har pratat med min mentor och han sa att vi ska fixa det på måndag. 

Anyways, idag har det varit bättre med nacken, men fortfarande öm. Inge feber heller, och jag ska försöka ta det lungt i helgen men vill även bli klar med arbetet som egentligen ska in på måndag med - om jag tar det lugnt är det ok att plugga lite säger doktorn. Håller tummarna att jag får sjukgymnastik snart, och att jag känner mig tillräckligt bra att åka med på fieldtripen på onsdag - vi ska till Broadway i 3 dagar, vill inte missa det! Men känner mig som sagt redan mycket bättre, så håller tummarna!

Har slappat och vilat i sängen hela dagen, det blev någon promenad till ett café inne i town centre där jag köpte varma soppor, alltid roligt att prova lite nya saker! Jag är nog en av deras stammisar vid det här laget haha (har även upptäckt att dom har en rätt nice gröt på mornarna, med 5 olika sorters gryn!). Har haft min dator framme lite då och då, men gjorde minimalt plugg. När Jared kom hem beställde vi pizza eftersom vi båda två är helt slut, det blev lite svenska-övande (han har blivit så duktig!) och nu dags för film :) 

Oh, jag glömde nästan, jag har instagram nu! Och min första bild är på en pizza, oh yes. Ellyryberg. Uppdaterar mer snart - stay tuned!

Trött och förkyld, med halsduken på non-stop!

 Supergröten!


 Vi övar svenska med en mobil-app. Det blir många goa skratt, Jared säger så knasiga saker ibland :)


Min dator fick lyxen att sitta på min specialkudde idag. Visade sig vara ett perfekt laptop-underlägg!

Och här har vi den.. min första instagram-bild! Gott var det med ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar