fredag 20 mars 2015

Hello Los Angeles!

Så då var det dags för California fieldtripen! Vi landade i LA i onsdags och för att göra lång historia kort så fick jag sån migrän att jag fick ta in på ett hotel i närheten av flygplatsen medans de andra körde vidare mot Palmdale. Här kommer en liten sammanfattning från i onsdags!

High maintenance-kropp
Ni som känner mig vet ju att jag har lite problem med migrän och nu även lite problem med nacken, och jag valde att vila två dagar på hotellet innan jag åker vidare till Palmdale jag med. Jag var lite ambitiös och tänkte att det ska nog gå att åka till Palmdale samma dag som vi landat med de andra, men min kropp sa ifrån lite. Palmdale ligger en bit ifrån LA och det skulle ta timmar att få tag på hyrbilen och köra dit, så jag valde att ta in på hotel. Och kort sagt, jag är fortfarande lite öm och har övervägt att ta det lugnare än planerat resten av resan. Detta innebär att jag inte kommer göra så mycket tugnt fieldarbete, och att själva resan liksom blir en annan typ av resa, dvs mer turistig och vila. 

Sitter på ett hotel på flygplasten och ska ta mig till Palmdale i eftermiddag. Tack vare min jetlag har jag varit vaken sedan kl 03, men det gör inget! Allt är ju en del av upplevelsen :) Igår när jag vilat största delen av dagen (vaknade ju kl 03 då med, lång dag!) kände jag att jag nästan fick lite "cabin fever" och tog mig ut en sväng. Mingränen var då mycket bättre, ingen huvudvärk alls men kände att jag måste få lite frisk luft.

Det blev en snabb tour i LA på en buss - snabb och snabb, dom drog över på tiden och vi var hemma 6 timmar senare! Rolig reseguide var det dock och man fick se stora delar av LA, shopping gator, stränder med mera. Min tanke var inte att det skulle vara en så stor busstur, jag höll på att somna mitt i alltihopa då det var midnatt hemma i England.

"Det känns som en äldre version av Brisbane"
Men det var kul i allafall, väldigt vackert här - jag tog lite kort som jag tänkte lägga upp. Hela LA känns som en äldre version av Brisbane. Jag nämde det till Jared på skype, och han sa att det är inte konstigt alls, för när Brisbane designades tog dom hjälp av personerna som designade LA tydligen! Så lustigt att jag kände sambandet så snabbt, men lite kul! Skillnaden är väl mest att Brisbane har högre byggnader och är mycket kvavare med vädret, men men det beror ju på att hela området här i Kalifornien har stora jordbävningsproblem - lite av anledningen till våran field trip hit från början liksom (med San Andreas Förkastningen) plus att det bara är vår här just nu. Dock vet jag inte om det blir lika kvavt som i Brisbane, känns mer som det är torrt här. Och LA har mycket mer folk, större yta liksom. Men härligt med lite värme!

Det är just nu mellan 20-25 grader varmt, tror det ska bli varmare nästa vecka. Jag laddar mobilen och ska packa ihop mina saker och sedan vila nacken lite innan jag åker till Palmdale. Jag uppdaterar mer senare under resan och när jag är tillbaka hemma i England igen :)
Stay tuned!










  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar