torsdag 27 augusti 2015

Mellan regnskurarna

Det har varit full rulle det senaste, mycket plugg (eller så mycket som man kunnat med migrän, suck..) men även ny diskmaskin och inplanerade jobbintervjuer!
 
Jag har pga lite migrän inte fått lika mycket gjort i plugget denna veckan, fick ställa in mötet med föreläsaren bland annat, och har inte heller kunnat gå på min pilates. Men nu känns det bättre igen, dags att köra igång! Hade en väldigt produktiv dag idag, har nu skrivit ca 10000 ord på min avhandling och håller på att sätta ihop det hela, ska därefter analysera mina field notes från Kreta igen, och ha nytt möte med föreläsaren.
 
Gick till doktorn och bokade in lite nya tider för sjukgymnastik också, mest för att få lite riktlinjer med träningen nu, vill bli av med allt axelont. Dom föreslog akupunktur, som dom gjorde sist med visserligen men det kanske blir av denna gången?
 
Och jobbintervju som sagt, skickade mitt CV till Clas Ohlson här i England och dom ringde och bad mig komma in på intervju - ska bli spännande! Jag letar ju egentligen geologi-relaterat jobb vid sidan av plugget, men Clas Ohlson verkar väldigt nice också under tiden - så håller tummarna på det :)
 
Imorgon blir det en fullspeckad dag, får se om jag ens hinner plugga några timmar på morgonen - det blir städning, kaffe och fika, London-äventyr och finbesök från Sverige bland annat!

Nu dags att börja städa upp efter hantverkarna som var här och hammrade ihop våran nya diskmaskin tidigare idag, sågspån överallt, fråga mig inte hur.. haha. Och efter det en springtur, förmodligen i regnet - det har regnat så mycket de senaste dagarna.

Men uppdaterar mer snart!
 
Kramar
 
 Mellan regnskurarna inne i Reading Town Centre
 
 Plugg med varm choklad, behövdes i allt regn och rusk. 
 
 Regnet blir ändå rätt mysigt när man har ett fönstertak :)
 

Ena stunden sol, nästa regn!
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar