fredag 25 september 2015

En heldag på Uni

Mycket att göra, som innan! Jag var på Uni idag hela dagen då vi hade våran Masters-konferens, och har jobbat nästan hela veckan utöver det. Så trött nu!

Och idag som sagt, om jag inte hade ändrat till part-time studier, så hade min masters-redovisning varit på konferensen också! Men jag är ändå rätt glad att jag har ett år till på min nu, det känns bra. Jag måste säga att alla var jätteduktiga, jag blev så inspirerad och full av energi, känner att mitt projekt kommer bli precis lika bra som alla deras var - för ibland när man sitter och jobbar själv så kan det bli lite jobbigt och man börjar undra om man ens skriver om rätt saker. Typ: "Är mitt ämne ens relevant? Har jag fokuserat på fel saker? VAD SKRIVER JAG OM EGENTLIGEN??". Nu är mitt projekt rätt annorlunda om man jämför me de flestas, men jag tror det kommer bli bra ändå! :) 

Vi började även kolla lite på bröllopsplanering idag, och wow vad mycket saker man ska tänka på! Så vi är väl i ett väldigt tidigt stadie i planeringen, men vi vill iallafall ha två ceremonier (en i Sverige och en i Australien) så alla kan komma och dela upplvelsen med oss. Mer om detta kommer snart! Kom på att man ska ju ha Engagement Party och så först med haha, så mycket att tänka på!

Idag är även ett år och en dag sedan Jared kom till England efter han avslutat det sista med jobbet i Melbourne. Tiden går fort!

Nu ska vi ha fredagsmys med film, fast kanske blir att vi somnar innan filmen är slut, så trötta haha. Köpte en ny liten lampa för någon dag sedan, en liten cool sak. Det har varit lite svårt med ljuset i vardagsrummet när man kollar på film nämligen, man vill ha det släckt men ändå se sin efterrätt typ. Viktiga saker :P Den fick stå i nya bokhyllan!

Anyways, movie time! Uppdaterar mer snart :)

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar