tisdag 5 april 2016

Inbjudningskorten är klara!

Nu börjar energin komma tillbaka! Som jag skrev i förra inlägget har jag haft lite influensa, var helt utslagen i princip hela förra veckan. Men i helgen började jag känna mig bättre! Endast lite snuva och småhosta kvar :) Upptäckte däremot precis när jag skulle börja ta igen allt arbete jag missat nu det senaste, att någon kommit åt mitt kort och använt lite av våra sparpengar, suck alltså. Men kortet är nu spärrat och utredning pågår. Hoppas det löser sig snart! 

Det har iallafall varit jättefint väder det senaste, och Reading har bjudit på några riktigt fina solnedgångar de senaste dagarna! 

Jared köpte lite fina blommor som krya-på-dig present till mig efter jobbet förra veckan :)


Annars går plugget bra, fick tillbaka ett arbete i Tectonics på Stockholms Uni och fick 70% på den, jag är rätt nöjd med det eftersom den innehåller mycket fysik och krångliga saker - jag jobbar väldigt hårt och förtjänar att chilla lite idag nu som belöning :) Min avhandling går också bra (Portsmouth Uni), den blir mer klar för var dag som går! Min supervisor är nöjd med arbetet änsålänge också, vilket är bra med. 

Snart dags att skicka in ansökan om uppehållstillståndet, ska bli skönt när allt är inlämnat. Det har tagit ett tag att skaffa alla papper, vi väntar fortfarande på ett av dem. Vi ska även kolla lite mer på ställen vi vill besöka under våran honeymoon. Har inte bokar in Fraser Island ännu, får göra det snart! 

Och även snart dags för inbjudningskorten att skickas till Sverige och Australien! Det tog ett tag att sätta ihop korten, som man fick göra själva, men vi är supernöjda med resultatet :)

 Det ser inte så många ut, men det tog evigheter att pyssla ihop, haha!

Nu tänkte jag vi ska kolla lite på tv, något svenskt kanske? Jared är jättduktig på att öva och börjar kunna ha ganska långa konversationer med mig nu. Han vill att jag ska börja prata i min vanliga takt så han lär sig känna igen hur språket används. Väldigt roligt! 

Uppdaterar mer snart!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar