tisdag 24 januari 2017

Svala 30 grader

Det har varit lite svalare de senaste dagarna, bara 30 grader - det gör faktiskt väldigt stor skillnad! Har till och med kunnat träna de senaste dagarna. Man orkar gå ut och gå i stan med liskom! :P Jag har haft ganska fullt upp det senaste, med lite spännande side-projects medans jag letar jobb, söker doktorander och väntar på feedback på min research article. Mer om detta senare!

I förra veckan gick jag och Rebecca på konsert på Riverstage i stan, vi såg Passenger, jätterolig kväll! Jag tog lite kort i Botanic gardens häromdagen också, älskar att strosa runt där på mina lediga dagar med en kaffe i handen, där och i Southbank! 

Väntetiden rullar på för Jareds uppehållstillstånd, Migrationsverket har fortfarande inte hört av sig - vi mejlade en uppdatering till dom en gång och berättade att vi har redan haft kontakt och intervjuer inför jobb i Sverige, svaret var att de lagt till våra bilagor men att de har mycket att göra så vi får gå på hemsidans estimerade väntetid istället. Så bra, tänkte jag, för den har gått ner till 12-13 månader igen för oss (för Australiensk ansökande som har varit tillsammans och bott ihop länge med Svensk partner) :) Det är samma som average. Håller tummarna!

Jared har börjat läsa de svenska körskoleböckerna (på engelska) för han ska ta körkortet i Sverige så snart vi flyttat. Han har inte Australienskt körkort ännu för han har aldrig behövt köra bil här, vi har liksom alltid bott i större städer med bra kollektivtrafik. Men oavsett om han hade haft Aus körkort redan så måste körkort som tagits utanför EU göras om i Sverige ändå (alla test och uppkörning) inom första året man bor där, så vi kände det är lika bra att ta hela grejen i Sverige!

Anyways, inte mycket annat att skriva om just nu, så här kommer lite bilder från den botaniska trädgården i stan bland annat :) Uppdaterar mer snart - ha det nice sålänge!

Jareds "svenska" körskoleböcker :)

RIverstage och Passenger!


Och denna bilden på Storey Bridge tog jag för någon månad sedan, men tycker den är så fin :P Den bron ligger runt hörnet från Riverstage.

Botaniska trädgården i stan!






 Och lite fika i parken :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar