onsdag 11 maj 2016

1 månad av väntetiden gjord


Ja nu har det gått en månad sedan vi skickade in ansökan till uppehållstillståndet som sagt, jag nämnde det lite snabbt i förra inlägget med, och vi har egentligen fortfarande inte hört något mer från Migrationsverket. Mer än att vår väntetid är förlängd igen. 13-15 månader nu. 

Man vet inte riktigt vad man ska säga, haha. Det gör ju egentligen inget för oss eftersom vi väntar ihop, men det känns ändå rätt lustigt. Man kan säga att det är mycket lättare och snabbare att flytta till nästan vilket annat EU-land som helst för oss, bara jag har ett jobb - jag kan alltså sponsra honom att bo med mig eftersom jag är EU-medborgare. Men i sverige funkar det inte på samma sätt. Oh well, det får ta den tid det tar :) Jag har mailat med en trevlig kvinna på migrationsverket som hjälpsamt svarar på alla våra miljoner frågor som poppar upp lite då och då. Dom jobbar ju hårt med, det går inte att komma ifrån. 

Efter den underbara helgen som var med lite sommarvärme så kom regnet igen. Det har vräkt ner hela dagen, och det är fortfarande ganska varmt så det blir nästan lite svettigt ändå. Jag har pluggat som en galning tills igår när jag fick ett email från en av lärarna i Stockholm som sa att jag kan lämna in sista arbetet senare på sommaren med. Så nu kan jag sluta stressa! Och börja kolla på Sicilien-sakerna istället, hihi. Jag fick ju migrän i helgen så kunde inte åka på mitt möte i måndags, men skickade in min draft på min avhandling idag istället. Så nervöst nu, men ska bli spännande att se vad min supervisor tycker! 

Och jag sov bra igår faktiskt. Första gången på typ 3 veckor, jag tror det har varit en kombination av för varmt i lägenheten och mycket stress som har spökat. Så idag var jag uppe tidigt och har jobbat hårt på mina arbeten hela dagen. Jared är påväg hem från en jobbmiddg, han har också fullt upp just nu, men sen kommer han ju ner till Sicilien också och då ska vi ta lite semester! 

Nu blir det snart dags för lite efterrätt med jordgubbar och mug-cakes, snabbaste och smidigaste sättet :P Uppdaterar mer snart!
Kram

Jag har fått övergå till té ibland för att inte vara så pigg på kvällen av allt kaffe till plugget :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar