onsdag 16 augusti 2017

Kanelbullar & drömtårtor

Snabb uppdatering! Vi hade en liten housewarming/inflyttningsfest där  några av våra Stockholmskompisar (nya som gamla) kom i helgen och det var jätteroligt att ses - vi var nog 14 stycken allt som allt under kvällen! Vi har underbart roliga grannar och våra hyresvärdar är fantastiska :) 

Häromdagen hade jag en jobbintervju, som enligt mig gick rätt bra - de ska höra av sig inom kort, det var på CO som tyckte det var jättekul att jag hade jobbat där fast i England tidigare, så de ville kolla om jag kunde jobba lite extra hos dem. Jag känner att det är dags att göra något vid sidan av allt doktorandletande, för det har visat sig vara en långsam process att gå igenom kan man säga hehe, iallafall inom mitt område eftersom det är så få tjänster som annonseras per år (hittils endast 3 st i år, varav en avbröts helt). Men vi håller såklart fortfarande tummarna på de två tjänster jag fortfarande väntar på också! 

Vädret har varit superfint det senaste även om man trodde att sommaren officiellt hade försvunnit ett tag med regn och kallt. Men vi tycker det känns roligt att ha lite mer årstider och Jared tycker det är mycket bättre nu när solen går ner lite tidigare (han gillar inte att det är ljust så länge på sommaren haha, svårt att sova!).

Vi har även kört igång vaccinationen mot TBE (fästingvaccination), första av 3 som ger grundskyddet (sedan fyller man på vart 5e år). Stockholm är ju tydligen ett högriskområde, men det har även börjat sprida sig till andra ställen i Sverige och på västkusten, så det rekomenderas att man vaccinerar sig iaf! Det täcker ju endast TBE dock, man kan fortfarande få borrelia.

Som vanligt har jag fikat endel - mycket kanelbuller och även en drömtårta som var såå otroligt god! Vi har även hittat lite nya cafén som fixar kaffet perfekt, underbart! Köpte lite blommor till lägenheten men upptäckte sedan att krukorna var för små, så kan det gå haha! Dom fick stå bredvid en av de större fotoramarna som vi numer har ett foto i, från bröllopet :)

Men nu dags att träna lite kanske, och städa lägenheten! Vi uppdaterar mer snart :)
Kram













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar