måndag 9 april 2018

En underbar skidresa & nytt jobb!

Nu är vi påväg hem från ännu en underbar skidresa i Trysil! Hela familjen samlad och man fick endel träningsvärk som sagt, underbart! Det hade gått lite mer än 2 år sedan vi åkte sist i Hemsedal (där Jared bröt nyckelbenet!), eftersom förra vintern spenderades i Australien. Det var otroligt vackert även denna gång i Trysil, även om några dagar var så dimmiga att man blev åksjuk (både i liftarna och i backarna!). 

Nu är det mycket pågång, känns som man alltid säger så, haha. För lite mer än en vecka sedan jobbade jag sista dagen på förra jobbet, jag trivdes jättebra i butiken med världens mysigaste team! Men det var ju som sagt ett mellanjobb för mig, tills jag kommit in på geologi-spåret i Sverige. Så kort sagt, imorgon blir första dagen på nya geovetar/miljö-jobbet! Det ska bli väldigt roligt, och känns väldigt spännande såklart!

Sitter som sagt nu på snabbtåget hem, ikväll ska vi ta det lite lugnt och vila upp oss inför jobb - hinner inte skriva mer just nu men här kommer lite bilder från resan, skriver mer snart!
Kram  

En glad Jared ute i backarna!



En av de dimmigaste dagarna, detta är samma ställe som de första korten!






Några av oss i gänget! 



2 kommentarer:

  1. Härligt det ser ut! Det blev ingen slalomåkning för mig i år, tyvärr... Kanske nästa år! Jag publicerade förresten nyss ett blogginlägg om Brisbane, och jag fick lite flashbacks från våra fikastunder och den där gången jag blev koffeinhög :D /Maria, www.mariasmemoarer.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja det var härligt, synd att det inte blev slalom för dig men som sagt nästa år kanske! :) Ja jag såg ditt inlgg, fina Brisbane! Saknar den staden :D

      Radera