torsdag 30 maj 2019

Ledig dag?

Då är det helgdag idag, skönt att vara ledig!

Maj månad har varit så fullspäckad med plugg och det ska bli så skönt när denna biologin är klar nästa vecka, och jag kan återgå till mitt vanliga projekt. Jag har haft någon extra migrän denna månaden (håller på att återhämta mig från en just nu) och pollenallergin har varit som en värsta fiende, men ska börja ta min receptbelagda nässpray mot pollen som är så bra.

Vi har haft två exkursions under biologin. Jag tycker inte de känns som fieldtrips eftersom de var så annorlunda jämfört med geologin; dessa var istället väldigt mysiga och inte lika tungt jobb (mest skönt att vara i skogen, studera växter och inventera!). Den första fokuserade på mossor och lavar och var mycket givande, det är nog det som sitter bäst just nu på hela kursen (men det kan ju även vara eftersom det är mossa jag  jobbar med och har större intresse av just denna delen av kursen). Kursen går igenom alla typer av växter och deras fylogeni/evolution, allt från cyanobakteria och mögel till fröväxter (inkl träd och frukter/nötter etc) i princip. Läser den i min doktorand för att fylla på med lite mer plant biology och den har definitivt varit lärorik, fyllt sitt syfte!

Den andra exkursionen var i Bergianska trädgården (botaniska trädgården) och Edvard Andersons växthus, jättefint var det där också - de hade en avdelning med australienska växter till och med! Vilket iof gjorde att jag kände en stor saknad och klump i magen, det kommer i vågor ibland hur mycket jag saknar Australien. Jag har ju inte varit tillbaka sedan vi flyttade hit, ca 2 år sedan nu, medans Jared varit på jobbresa där två gånger. Jag är lite avis! Haha.

Jared har också haft fullt upp, jobbresor och konferenser, sena kvällar. Han är så bra på att jobba sent, jag klarar inte det alls (= extra migräner). Men som belöning efter allt slit kommer Cesar (familjens hund) och hälsar på oss i några veckor snart - det ska bli såå kul!! :)

Idag blir det typ sova och ta det lugnt, inte göra någonting, vila ordentligt. Eventuellt spela tv-spel, hehe. Hade tänkt att jobba ikapp med litteratur men någon måtta får det vara! Har inte tagit riktig helg på 3 veckor. En ledig dag behövs :) Uppdaterar mer snart!
#migrainewarrior






3 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) Bindande stavar
    6) Breakup Spells
    7) Dödsstavning
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera
  2. Jag heter Åsa Afonso, jag kommer från Göteborg, men jag flyttar till Skottland med min man, jag vill dela med mig av de här goda nyheterna om mitt liv med alla och med dem som behöver hjälp i tårtäktenskap / förhållande. Jag led i sex år, min man lämnade mig och fortsatte att ha en annan kvinna bara för att hans familj inte älskade mig, och eftersom jag inte kunde ge honom en baby, grät jag i sju år eftersom min man skilde mig. Jag letade efter stavningen som molnet hjälpte mig på nätet. Jag träffade så många trollkarlar. De samlade alla pengar utan att hjälpa mig, men den 3 juni 2019 såg jag ett online bidrag av en bra trollkarl med namnet Drigbinovia. Jag bestämde mig för att komma i kontakt med honom när jag kom i kontakt med honom, han berättade för mig att mitt problem hade lösts för att jag hade kontaktat honom, jag berättade för honom hela mitt problem och han lovade att hjälpa mig att återvända till min man tillbaka. Drigbinovia instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra så jag följer alla instruktioner och gör vad han bad mig göra efter tre dagar han berättade för mig att min man kommer att ringa mig innan jag sover den dagen och ber om ursäkt. Så snart han berättade allt för mig, ringde min man mig och bad mig att ta tillbaka honom efter sex års skilsmässa. idag delar jag det här meddelandet eftersom jag vill att världen ska veta och det är ett bra jobb, och jag är också väldigt glad över att vara gravid och för er som behöver hjälp, problem med jobb eller kampanj kontakta Drigbinovia idag och lösa ditt problem här är e-post: doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp honom på jag +2348144480768 Jag lovar dig att ditt problem kommer att lösas

    SvaraRadera
  3. Det här är webbplatsen jag läste om DR ISIKOLO och kontaktade honom för att hjälpa mig att få tillbaka min ex pojkvän att gifta sig med mig och jag har kommit tillbaka hit för att skriva om honom. Doktor Isikolo hjälper dig att lösa ditt problem oavsett vad du går igenom. Jag heter Anna Oscar. Att skriva om en trollformler är väldigt konstigt för mig eftersom jag aldrig trodde att jag skulle kunna säga att jag fick hjälp av en trollformel att ta tillbaka min ex pojkvän till mig även när han lämnade mig på grund av otrohet och konstant övergrepp och vi slogs flera gånger och efter 6 månaders kontakt. Jag läste om doktor Paul från andra webbplatser och kontaktade honom för att hjälpa mig och på mindre än 48 timmar ringde min ex pojkvän mig och jag var glad att han vill komma tillbaka till mig. Vi träffades samma månad och han föreslog mig. Det var den vackraste ringen. Snälla alla här ute, Kontakta DR ISIKOLO för att lösa ditt problem åt dig och göra dig nöjd med din relation som skadar dig. Kärlek är den bästa känslan som någonsin upplevts. Maila honom på: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera