onsdag 28 november 2012

Välkommen till min lilla blogg!

Hej!

Välkommen till min lilla blogg, mycket trevligt att ni tittade hit! Jag bestämde mig för ett tag sedan att börja skriva lite och uppdatera ordentligt med foton så att ni därhemma kan hänga med i svängarna! Det tog ett litet tag innan jag fick ordning på det och kände nu att det var dags att börja skriva lite (har ju tidigare haft resdagboken, men jag har varit lite lat det senaste).

För er som inte vet så är jag en 23årig tjej som sedan än längre tid (ca 2008) befunnit mig i Australien, Brisbane där jag nu studerar en Bachelor of Applied Science - jag pluggar Geovetenskap (Geologi) och Spatial Science (vilket är kartografi och geofgrafi, inte yttre rymden hehe). Jag har ett och ett halvt år kvar på min utbildning, är just nu i årskurs 3.

Jag bor tillsammans med min pojkvän i ett litet townhouse i en förort till Brisbane, och vi delar huset med ett annat par som är mycket trevliga. Vi har ingen bil eftersom kollektivtrafiken är superbra här i Brisbane (dock börjar den bli lite dyr tyvärr), men, vi har en diskmaskin! - vilket är något som man lärt sig uppskatta oerhört under studieåren, och kanske faktiskt är lite bättre än bil just nu haha.

I vilket fall som helst, i denna bloggen tänkte jag skriva lite om vår vardag, mitt plugg, jobb - om hur vi har det här nere på andra sidan jorden. Jag kommer lägga upp mer bilder, skriva fler inlägg och försöka hålla er uppdaterade där hemma!  Så det är väl bara at köra igång, enjoy! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar