söndag 15 september 2013

Spring break!

Harlig sondag med massor av sol, och forsta helgen pa lovet! Eller ja, lovet borjar nasta vecka egentligen men jag har inga lektioner pga en field trip som en annan klass ska pa, sa det blir lite ledigt istallet! Jag har varit ratt trott det senaste sa det ar skont att kunna slappna av lite mer.
Nu under veckan har det varit mest plugg, men har aven traffat lite nytt folk - jattekul! :) Det blev ett besok till Svenska Kyrkan i Melbourne som aven har en liten svensk butik dar man kan kopa lite mat, kanelbullar och godis, mycket trevligt. Och eftersom Jared var ledig i fredags sa vi passade pa att ga pa lite mer utflykter och gick till ett museum, jag hade hort pa uni att nagra av mina klasskompisar skulle ga dit for dom har just nu en utstallning om mineraler och stenar. Det var valdigt vackert, dom hade massor med olika mineraler/kristaller som jag inte ens hade hort talas om! Jag tankte att det kunde vara nyttigt att ga dit och kolla, sa man lar sig kanna igen fler och fler! Hade ju ett minerals test i forra veckan, och det gick bra :)
Det var aven skont att vandra runt lite i parker, se lite grona trad och blommor, det finns ju inte sa mycket gront i omradet dar vi bor tyvarr.





Idag at vi fiskbullar till middag, kopte det i den lilla svenska affaren, och Jared tyckte det var helt ok (trots att alla varnade honom haha). Jag gjorde aven flygande jakob till middag haromdagen (detta ar ju en matratt som jag kan forsta om han inte tycker om, haha), men han tyckte det var gott med, aven om det var en konstig blandning - dock blev den liiite brand, men smakade bra anda!



 Jag vet inte riktigt varfor, men det har nastan blivit en liten tradition nu - vi ater pannkakor till frukost pa sondagar! Det bara blev sa, pannkakor med frukt, ibland nutella och sirap - vi gjorde det en gang och sedan blev det sondagen efter det med, och ja, det fortsatte!



Och sedan vet val dom flesta redan att jag alskar kaffe, fick en latte som sag ut sa har i helgen (se kort nedan!), det finns ju sa manga mysiga cafen i omradet dar vi bor, valdigt nice!


 Men nu ar det dags att kolla pa lite friends tror jag, spelar ju ingen roll hur manga ganger man sett avsnitten, alltid lika bra!

Men ha det nice salange, vi hors snart!
Kramar











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar