måndag 30 september 2013

Fodelsedagsfirande, BBQ & Plugg

Ja det var lite fodelsedagsfirande i helgen! Jag fyllde ar och Jared var sa underbar och hade fixat ett litet overraskningskalas till mig, under dagen var jag i stan med Jessica som gjorde ett bra jobb och distraherade mig sa Jared kunde fixa hemma. Dagen borjade med att jag vaknade tidigt och kande mig valdigt pigg, gick da ut pa en liten snabb promenad, tog nagra kort for det var sa himla fint vader ute! Men det ar ju som sagt Melbourne, sa det borjade blasa och hann regna lite under promenaden med, men harligt anda!



Tillbaka i lagenheten oppnade jag ett litet gulligt paket som mamma och pappa skickat hemifran, det kom forra veckan sa jag har fatt halla mig - ville ju oppnat direkt egentligen, hihi! Det var jattefina orhangen och en ring, och samtidigt som det paketet kom fick jag aven ett fint fodelsedagskort fran mormor och morfar, tack tack! :)

Fore frukosten (min andra frukost da, jag som ater sa mycket hela tiden) fick jag en valdigt rolig och bra bok av Jared, nagot som han hade hittat for ca 6 manader sedan och sagt till mig lite da och da att han 'har hittat den perfekta fodelsedagspresenten till mig' - och det var just en hur bra present som helst! Tack tack! For en tv-spels nord som alskar Zelda-spelen sa ar ju 'Hyrules Historia' valdigt nice, jag blev jatteglad! :)
Efter det tog vi en frukost pa en valdigt mysigt cafe i narheten och sedan var det dags for mig att ta mig in till stan, och dar fick jag massa fina presenter med ballonger i coola farger av Jessica med, stort tack!!



Dagen efter blev det sovmorgon, en springtur och sedan ivag pa en BBQ hos an av Jareds familjekompisar. Valdigt roligt, dom brukar bjuda in oss pa 'rugbykvallar' - eftersom dom larde kanna varandra uppe i Queensland dar rugbyn ar valdigt stor sa brukar dom bjuda in oss nar dom drar ihop lite folk for att kolla pa matcher pa tv, for har nere i Melbourne ar det nastan ingen som bryr sig om rubgy, har ar det Australensisk fotboll (AFL) som galler tydligen. 
Detta ar da hemma hos familjen som vi fick bo hos nar vi var har nere och kollade pa lagenheter lite snabbt for nagra manader sedan, och eftersom pappan i familjen ar amerikanks fick vi nu det senaste prova pa en 'Chilli dog', det var lite speciellt haha - man har en chillikorv i brod med annu mer chilli blandat med kottfars och bonor ovanpa - det smakade ju gott, fast jag foredrar nog att ata dom separat, haha. Mitt i det roliga spelet som heter 'Articulate' (liknande Pictionary, fast inte med bilder, bara ord) fick vi borja packa ihop for att dra oss hemmat, da stannar alla upp i spelet och skyndar sig till koksbordet och sager till mig 'skynda dig, satt dig pa stolen!'. Jag blev lite forvanad och hann inte riktigt tanka utan gick och satte mig - da tar dom fram en fodelsedagstarta med ljus och tomtebloss och sjunger for mig! Vilken overraskning, igen! :) Valdigt kul, och precis nar alla slutat sjunga och jag precis blast ut alla ljusen, da gick brandvarnaren for alla tomteblossen luktade sa, haha. Det blev ett herrans liv, alla gapskrattade i princip - dom skojjade och sa att det ar ingen riktig fodelsedagstarta om inte brandvarnaren gatt.

En mycket rolig helg och trevligt sallskap, men jag maste ju saga att det kanns ju inte riktigt samma nar man inte ar hemma och firar, saknar er alla! Men nu ar det inte langt kvar tills jul, typ 80 dagar tills vi kommer och haslar pa! Woohoo! :)

Vi har borjat med lite nyttigare mat nu med, vi at lite kolsallad med 'Tuscan Kale' (vet inte vad det heter pa svenska) haromdagen, mycket gott och roligt med lite nya saker!



Nu denna veckan blir det mycket plugg, det ar sista veckan pa lovet och jag far ju erkanna att jag varit lite lat det sista, hehe. Men nu ar det dags att komma igang igen, och snart ar terminen slut, sommarlov! Tiden gar sa fort! Jag sa ju i forra inlagget att jag ibland latsas att State Library har i stan ar 'mitt uni bibliotek' for det ar sa haftigt, kanns lite som i en film, och har kommer en bild fran nar jag och Jessica var dar haromdagen sa forstar ni lite vad jag menar nar jag sager sa :)



Men nu ar det dags for lite filmkvall, jag skriver mer snart! 
Manga kramar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar