söndag 8 september 2013

Coffee time!

Harligt med lite ledigt, vi har mest slappat, stadat i lagenheten - sadant som man inte hinner gora nar man ar pa uni eller pa jobbet - men har aven hunnit ga pa lite trevliga fik! Vi har ett som brukar ge folk en liten tavla eller bokstav istallet for ett 'nummer' nar man bestallt nagot att ata eller dricka, lite roligt, jag fick ett 'litet d' nu senast. Har aven traffat lite nytt folk har nere, vilket ar valdigt kul det med! Och kaffet ar sa gott har nere i Melbourne :)


 
 
Vadret har blivit lite kallare igen, pa med jackan! Vet inte riktigt varfor, men jag ar ju inte riktigt van vid Melbourne's vader annu, haha. Men man kanner anda att det ar var pagang, fagelsang och blommor som blommar! Det ar san skillnad pa Brisbane och Mebourne, sadant man inte tanker pa men det ar ju trots allt ett 2.5 timmars flyg mellan staderna. I Brisbane hor man ofta faglar, men annorlunda faglar som later lustigt, och hogt - och tidigt pa morgonen - mer tropiskt klimat liskom. Det finns ju sjalvklart faglar har nere med, men jag horde en 'vanlig' sangfagel haromdagen pa morgonen, och det var da det verkligen borjade kannas som var!
Det kanns som Melbourne ar lite mer Europeiskt generellt sett, och jag kan aven se blommor pa grasmattor pa uni som ser ut som de sma vita blommorna man far pa sommaren i sverige, och jag har sett blommor som ser ut som vitsippor och styvmorsviol! Sadant kunde man inte se i Brisbane, dar finns istallet mega blommor med stooora blad, vaxter som ar storre an dig nar du promenerade till skolan, haha. Jag blir sa fascinerad av skillnaderna, man tanker inte riktigt pa att det ar som att flytta till Spanien fran Sverige, med distansen da. Skillnaden mellan palmerna och traden kan man se i ett fint kort Jared tog haromdagen i stan, som sagt ar det lite svalare har i Melbourne for tillfallet, men man kan se lite grona lov som brjat vaxa med! :) 
 
 
 


Vi har vart forsta prov for terminen nasta vecka, vi har ju haft endel online tests, men nu ar det dags!
Provet handlar om minerals och ar ett praktiskt test vilket innebar att vi far olika mineral-'stenar' som vi ska identifiera - vilket aven paminner mig att jag borde kopa en ny lupp! Tappade bort mina tva andra i flytten.. Men men, jag tror det snart blir lov med, tiden gar sa fort! Sa imorgon blir det att plugga vidare pa allt det, och borja skriva pa ett grupparbete.

Nu ar det dags att kola pa lite film, men jag skriver mer snart - Hoppas allt ar bra hemma!
Kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar