tisdag 28 januari 2014

40 grader varmt

Ja idag var det rejält varmt ute. Strålande solsken, blå himmel, varma vindar - härligt kan man tycka, men det var nästan lite för varmt idag haha... Så varmt att man inte kan tänka klart, det blir lite jobbigt då.
Jag och Jessica vandrade runt i botaniska tradgården i värmen och letade efter ett cafe. Det är en stor trädgård så det tog en stund, men vi hittade dit tillslut! Väl där köpte vi lite kalla drycker för att kyla ner oss, behövdes verkligen! :)


Värmen här nere skiljer sig lite från vad jag var van vid i Brisbane. Brisbanes klimat ligger stadigt på sommaren runt 30 grader och mycket hög fuktighet (mycket svettandes med andra ord, genomblöt typ så fort man gick utanför dörren), medans Melbourne blir varmare grader, torrare och har mer stekande sol på ett annat sätt. Fast Melbournes väder är ju lite oberäkneligt ibland - imorgon ska det bli 25 grader, vilket dock känns rätt lagom, haha :)

Vi har börjat jobba på semesterkilona nu, börjat träna ordentligt och försöker undvika socker. Känns riktigt bra! Vi har även försökt ta vara på våran "Jetlag" och använt den till vår fördel: att komma in i en bättre dygnsrytm och gå upp tidigt på morgonen. Det var Jareds sista semesterdag igår och han var tillbaka på jobbet idag, men jag har ledigt ett tag till innan skolan börjar igen. Idag fixade jag med lite papper som jag behöver till Csn, ska nog få alla dokument från skolan imorgon tror jag!

I helgen var vi på St Kilda stranden en stund, kände lite på vattnet. Fint väder, massa restauranger och nära havet, känns som semester!







Kvällsmaten är i ugnen, aircondition på för fullt (hoppas på att den svala luften ska hitta sig in till sovrummet med, hehe) och det känns som det börjar bli dags för lite tv chill - Men jag uppdaterar mer snart!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar