söndag 2 februari 2014

Avocado & Vegemite Toast

Sitter i soffan med aircondition på för fullt, just nu är det för varmt för att ha fönster eller balkongdörr öppen. Soligt hela dagen och temperatur upp mot 40 grader igen, det var varmt! Och det ska bli rätt varmt imorgon med, 35 grader står det på vädret. Det känns konstigt att vara ledig, känner nästan att jag vill att skolan ska börja snart igen. Det är ju en månad kvar, så får väl ta en bra bok och sätta mig och läsa i sommarvädret! Vi har mest slappat nu i helgen, vi röjde iordning lite i våran lilla lägenhet men det har även blivit lite iced coffee, frukt och promenader på schemat.

Idag var vi pa ett choklad cafe och fikade lite, vi höll oss till stan och nära olika shopping centre (dvs nära aircon, haha) till att börja med, men tog sedan en liten promenad i en park, det var svettigt ute!





 Häromdagen mitt i allt städande kände vi att vi behövde ett litet mellanmål, toasted bread stod på menyn! Och som ni säkert redan vet så finns det något som heter "vegemite" här nere, något som typ dom flesta växte upp på här och många fortfarande äter även som vuxna. Det görs på yeast extract som blivit över från ölproduktion - ser ut som choklad, men smakar typ starkt-salt-beskt, med andra ord: inte min favorit, haha! Har bott här nere i snart 5 år, men kan fortfarande inte äta vegemite... :P
Man äter det vanligtvist på rostat vitt bröd, med eller utan smör, kan även ha ost på - alla har sitt eget lilla sätt liksom. Det fanns till och med vegemite-smak på chips ett tag. Så för att komma till saken, Jared älskar sin vegemite och han hade fått ett tips om att det är gott med avocado på detta. Så man måste ju prova! Ett lager med vegemite, plus ett lager med avocado. Jared gav tummen upp, jag tog en tugga men kände att jag håller mig till min honungs toast och frukt! :)



Vi har fortfarande inte skaffat några utemöbler till balkongen, hade varit härligt att ha när vädret är så fint som det var tidigare idag på kvällen när vi åt kvällsmat - något vi får lägga till på inköpslistan någon gång!



Just nu är det cricket på tvn, och det är tydligen forfarande ca 30 grader ute (kl är nu 22.30). Ibland blir det väldigt varmt när man ska sova, det är då man tänker på snön när vi var och hälsade på.. Men tur att vi har en super-bäddsoffa i vardagsrummet nära acn, blir att man sover där om det känns att det behövs :)

Nu är det nog dags för lite film tror jag, men uppdaterar mer snart!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar