söndag 18 december 2016

Snart jul & fullt upp!

Snart dags för jul! Har ätit endel pepparkakor från Ikea, plus hemmagjord tomtegröt (så gott!) men det blir liksom inte riktigt samma sak i värmen, även om det är massor av dekorationer överallt. Jag tror iof att det kan ha med stress att göra också, känns som man bara sitter och väntar på migrationsverket just nu, haha. Men det kommer bli bättre när man har lite "vardag" igen efter Nyår!

Jag har ägnat dagarna till att läsa om seismologi, nördig som jag är, men jag vill hålla igång medans jag letar jobb liksom. Hoppas på att de kontakter jag skaffat i Uppsala kommer leda till något bra (det lät som det skulle komma några doktorandtjänster nästa år!), så håller tummarna på det! Det är ingen brådska med jobb än, men man vill ju förbereda inför flytten (och hade ju varit underbart om jag kunde börjat jobba härifrån!).

Mina officiella betyg har kommit till Sverige från Portsmouth som sagt, det dröjer ett tag innan jag kan hålla i dom på riktigt visserligen men ser verkligen fram emot min examen-ceremoni som är i juli nästa år! Fråga mig inte varför den är så långt efter min kurs (blev ju klar i september) men det gör inget för vår del. Förhoppningsvis har vi fått Jareds uppehållstillstånd innan dess och befinner oss antingen i Sverige eller på väg till Sverige med ett stopp i England - jag vill inte missa denna ceremonin också (missade ju min Bachelor-cremoni här i Australien eftersom min Masters började så snabbt inpå), vill ha på mig den där hatten :P

Det var fullt upp i helgen så nu är man helt slut redan på måndagen! Vi var bland annat på ett graduation party och sedan middag hos Jareds kusiner. Hans faster hade målat en jättefin bild på min bröllopsbukett från Noosa-ceremonin på stranden, helt otroligt vackert! Det är även en av mina favoritbilder från den ceremonin. En väldigt fin överraskning!

Häromdagen åt jag på ett av mina favoritställen under min studietid på QUT, japansk Teppanyaki, så gott! Och det smakade exakt likadant som då! Enda skillnaden var att då kunde jag äta en dubbel-size, nu orkade jag bara normal portion, hehe. Jag var även i Southbank och solade lite, köpte en frozen yoghurt med smak av mango och passionfruit, funkar mycket bättre än glass för mig :) Vädret är varmt som vanligt, men lite blandat sol och regn. Min allregi har blivit mycket bättre, så hoppas att nässprayen kommer fungera under hela säsongen. Denna veckan blir fullt upp också, vi tänkte kolla på bio, sedan åker vi till Towsnville för att fira lite jul med hans familj och sedan tillbaka hit och fira Nyår, därefter någon dag semester uppe på Sunshine Coast tänkte vi!

Det är inte så mycket annat på gång just nu faktiskt, fullt upp men ändå inte mycket att göra haha. Ska försöka att ta det lite lugnt efter Nyår, men vi är ju arbetsmyror... ;)

Uppdaterar mer snart!
Kram


 Överraskningsmålningen! 


Chicken Teppanyaki, så gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar