måndag 9 januari 2017

Hello vardag!

Slut på semestern, eller nästan iallafall! Jag valde att börja köra igång lite igen igår. Jag väntar visserligen fortfarande på feedback angående artikeln vi ska publicera, men ska läsa lite av de artiklar som publicerats nyligen i samma tidskrift tänkte jag, så man får in deras skrivsystem och struktur. Och sedan kolla läget med min kontakt angående doktorand i Uppsala snart (håller tummarna!!), jag hoppas sååå att det kommer komma något som passar! 

Under tiden nu de närmsta månaderna ska jag leta jobb här, har sökt några jobb redan. Vi försöker spara så mycket som möjligt inför flytten till Sverige liksom. Jag har i princip haft 3 månaders ledigt nu efter min masters blev klar (och efter våra bröllop när vi kom tillbaka till Australien), så nu har man vilat upp sig ordentligt - väldigt härligt! Träningen är igång igen också, har köpt ett hopprep som jag tänkte ska vara bra, haha.

I helgen åkte vi till Surfers Paradise en sväng, älskar stränderna på Gold Coast! Perfekt väder var det med! Vi träffade en av Jareds kompisar där, tog en kaffe och chillade. Inte mycket annat att skriva om just nu, det är varmt igen fter ca 5 dagar med regn och åska som föste undan den värsta luftfuktigheten (det var över 80% ett tag, svettigt!) så det blir runt 34 grader senare på veckan.

Det har gått 9 månader på väntetiden på Jareds uppehållstillstånd nu, det rullar på! Inga nyheter eller nya uppdateringar från Migrationsverket ännu. Vi vill börja kolla på lägenheter i Sverige men det känns lite tidigt än, hehe. Vet ju inte ens i vilken stad vi kommer få jobb än!

Anyways, snart dags för träning - blir basket idag när det svalnat lite ute! Här kommer lite kort från Guldkusten sålänge, uppdaterar mer snart :)
Kram


























Mina fötter har fått denna fina solbrännan av skorna haha ;) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar