måndag 17 april 2017

Glad påsk!

Tisdag efter långhelg! Jag äter en muffins och dricker en kaffe som belöning, för jag har nämligen skickat in två doktorandansökningar i Sverige!  Det är som att söka jobb, så nu håller vi tummar och tår :) Inväntar ännu en doktorand att söka, den ska komma om några veckor. Så spännande nu! Artikeln som jag skriver på rullar på också, snart ska den vara klar!

Det är fortfarande rätt varmt, 26-27 grader ute. Jag provade att inte använda min allerginässpray i ca 4-5 dagar förra veckan eftersom det ska vara lägre pollenhalt nu, och dessutom fick jag näsblod förra veckan av någon anledning så tänkte jag kan låta näsan få vila lite (måste ju ta den regelbundet här nu, suck). Konstaterar att jag faktiskt fortfarande behöver ta nässprayen, trots att det är höst. Irriterande, det är liksom inte samma pollenallergi som hemma, har aldrig behövt ta nässpray innan. Jag har nämnt det i några inlägg nu, men denna allergin sätter sig liksom på bihålorna istället, inte i ögon eller näsan som hemma. Jag tror det är allt damm i luften som är problemet. 

Men jag har iallafall kunnat träna mer ute det senaste, eftersom det inte är liiika mycket skit i luften, haha. Vi budgetar ju inte för gym, vi sparar allt till Sverigeflytten så man får försöka träna så mycket som möjligt ute!

Det blev en väldigt slapp vecka förra veckan. Vi hade en jättemysig påskhelg med olika delar av Jareds familj och med kompisar på olika dagar, allt från påsklunch till middag och sedan brunch. Och nu ar det alltså typ exakt 2 månader tills vi åker! Det går så snabbt men ändå långsamt på samma gång, hihi. Det är ca 7 veckor tills vi drar norrut för att träffa familj. 

Känner att bloggen blivit lite tråkig nästan nu det senaste, har inte så mycket att skriva om. Vi kan inte förbereda så mycket mer inför flytten än vad vi redn gjort - han har fått uppehållstillståndet, vi söker jobb, väntar lite med boende, etc. 

Här kommer lite av de korten från våran Noosa ceremoni sålänge! Fler roliga bilder kommer när vi är på semester innan vi åker till sverige :)

Hoppas allt är bra hemma, vi uppdaterar mer snart! 





2 kommentarer:

  1. Så vackert! Och lycka till med flytten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christine, det ska verkligen bli kul med flytten! :) Ville även säga vilken underbar blogg du har! :)

      Radera