söndag 9 april 2017

Måndag

Sitter på ett av de mysigaste caféna i området där vi bor, har precis ätit en tidig lunch med en kaffe och jobbar lite lätt på research artikeln som snart ska in - inlämningsdatumet har blivit förlängt igen.

Det har varit en lång vecka, men börjar känna mig lite mer normal nu.

Nu är det ett år sedan vi skickade in ansökan till uppehållstillståndet, och vi är så glada att vi redan fått det godkänt! Det är också en av mina systrars födesedag idag, stort grattis! <3

Och fullt upp kan man säga, vi har bokat nästan allt som behöver bokas innan vi flyttar, bland annat:
  • Resa till Townsville och träffa hans familj
  • Mini-honeymoon på Airlie Beach som vi hade planerat förra året
  • Flygen till Sverige (äntligen!)
  • Flyg och hotell till England till min examen i Portsmouth i sommar
  • Bokat tid hos Migrationsverket så fort vi kommer till Sverige till hans uppehållstillståndskort - så mycket att fixa med :)
Och gissa vad? Nu har jag skickat in min första Doktorandansökan! Så nervöst! Men väntar fortfarande på att Uppsala ska lägga ut sina annonser.

Det är 8 veckor kvar tills vi åker och träffar hans familj norrut, och lite mer än 2 månader tills vi är i Sverige! Om ca 6 veckor flyttar vi ut från lägenheten här, så jag måste börja planera all packning så snart research artikeln är inskickad (Jared har nämligen jobb fram tills dagen innan vi åker norrut, så han hinner inte packa lika mycket!).

Vädret är mycket svalare nu efter cyklonen, ca 24-26 grader, ibland regn, ibland sol. Man får ha långbyxor på sig ibland, det ni! ;) Men idag är det strålande sol och ganska varmt.

Men dags att skriva mer på artikeln, har lite ont i huvudet så funderar på att gå en promenad och röra lite på mig innan nästa cafébesök. Vi uppdaterar mer snart!
Kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar