torsdag 4 maj 2017

Fredagsmysigt & lägenhetsletandet har börjat!

Jag ångrar att jag valde shorts idag - lite så är det faktiskt! Sitter och småfryser med en kaffe på ett cafe, men förmodligen är det för att deras aircon är för kall just nu. Ute är det kanske 24 grader och mulet! Jag har lite ont i huvudet, min axel har dummat sig igen och måste ha spänt musklerna i natt, ingen bra sömn och huvudvärk. Men den släpper snart hoppas jag! Vi ska gå på bio ikväll nämligen så jag chillar i stan under tiden, det är late night shopping också sä tänkte se om jag kan hitta något kul att ta med till Sverige. 

Det märks att det är kallare ute nu, det är nästan ingen på fake stranden i Southbank - bara fåglarna :P Lite kul, för det är ju lite som svensk sommar ute, kallt med andra ord haha (skoja bara!). Jared älskar denna årstiden, så han kommer stortrivas i Sverige :) 

Hela denna veckan var en "ledig" vecka, jag fick verkligen ta mig i kragen och "ha lite ledigt". Väntar fortfarande på feedback till artikeln, nu blir jag nästan lite nervös! Den ska ju in snart! Skickade en email till min supervisor idag och frågade hur det ser ut. Han har precis varit på fieldwork så det går alltid lite segare med kommunikation då, oftast inte mycket internet tillgängligt. Men det kommer nog lite feedback snart och förhoppningsvis inte mycket att jobba på!

Anyway, vi har väl mer eller mindre börjat leta boende i Sverige - men vi är fortfarande inte riktigt 100 på vart som blir bäst för oss, med jobbmöjligheter i både Uppsala och Stockholm känns det som det kanske blir mittemellan dessa? Det hjälper såklart att Jared i princip redan har jobb klart, men allt är inte klart än, så kan inte söka riktigt än. Men vi håller tummarna! Om någon känner någon på de norra delarna av Stockholm eller i Uppsala som vill hyra ut sin lägenhet till oss, säg till! :) Vi letar efter en 3a, gärna ok med djur (hund) men det är inget krav. Från juli-augisti, långtidsboende, helst omöblerat! 

Nee jag måste nog ut och värma mig i solen nu! Om den har tittat fram, hihi  :) Uppdaterar mer snart!
Kram










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar