tisdag 2 maj 2017

Höst & Majväder

Snart dags att börja packa ihop i lägenheten, rensa kläder och ge bort saker vi inte ska ta med oss till Sverige! Va tiden går snabbt!

Jag har spenderat mycket tid i Southbank i solen, även om det blivit lite svalare nu - kyligt för Brisbane iallafall! 23 grader på dagen och ca 11-14 på nätterna. Förra onsdagen följde jag med Jared till jobbet på morgonen så vi kunde ta en kaffe på deras lokala cafe innan jobbet. Det är ett av de bästa kaffe-ställena i Brisbane enligt mig! Annars är det inte mycket mer i uppdateringsväg ännu, jag har sökt lite till jobb i Sverige och väntar tålmodigt på att nästa doktorandtjänst ska läggas upp, samt på feedback på artikeln. Fick ett email idag att Stockholm Uni har börjat kolla på de som sökt researchjobbet och återkommer om de vill intervjua, spännande!

Häromdagen gick vi på långpromenad till Bulimba och Oxford Rd, ett jättemysigt ställe med massor av restauranger. Vi övar svenska för fullt, i förrgår pratade vi nog flera timmar medans vi kollade i affärer. Jared tycker det är kul att lära sig och är väldigt snabb på att sätta ihop nya meningar. Grammatiken går långsammare men vi fokuserar mer på att göra sig förstådd just nu. Man märker att han kan ha längre och längre konversationer, så man ser framsteg - jättekul! :)

Idag fick jag migrän, suck. Men hade en tid hos frisören inbokad som jag verkligen behövde så jag gick dit ändå - det var lite jobbigt och jag mådde lite illa efteråt hehe, men håret blev jättebra! Har nästan alltid varit nöjd i Australien med det man får, bra pris och de gör det med så bra kundservice! Kommer kort nedan - de andra korten är från helgen :)

Men snart dags att förbereda middagen, migränen har släppt lite grann så jag tänkte se om jag kan rulla ihop lite köttbullar! Uppdaterar mer snart!
Kram  

Nya håret! ;) 





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar