söndag 4 juni 2017

Äntligen semester

Nu är det semester! 

Nu är allt klart (enligt mig iallafall, haha), artikeln skickas in idag - jag har fixat allt jag skulle fixa, och nu hoppas jag att den är helt redo. Min co-author skickar in den från England senare idag, så håller tummarna att han inte behöver något mer från mig nu. 

Och Jared hade sista jobbdagen innan semester i fredags på sitt vanliga jobb, jobbet som kommer expandera och öppna i Sverige! Och idag har han sista dagen som gästlärare på QUT. Imorgon drar vi till Airlie Beach, och jag är så färväntansfull, det ska bli så himla kul att få se Whitsundaysöarna! Efter detta blir det Townsville i en vecka, sedan sista helgen i Brisbane innan vi drarvidare till Sverige. Det är verkligen på gång nu, hörrni! 

Vi har haft det jättebra hos våra kompisar, sovit på deras soffa. I början var jag så stressad över min artikel att jag inte kunde sova dock, och det resluterade i onda axlar och spänningshuvudvärk och migrän.. Min kropp är så känslig för miljöombyten, så det tog ett litet tag innan jag vant mig vid soffan med, men igår natt sov jag relativt bra, migränen försvann och jag känner mig nästan lite pigg faktiskt, Det ni! Tanken var att vi skulle ta in på hotell i natt för att få en ordentlig sömn innan vi tar tåget upp till Airlie, för det är nattåg på 15 timmar så man kommer inte sova så bra där heller. Men vi får se, vi har inte bokat hotel ännu! 

Toowong är ett jättemysigt område iallafall och det har varit jättekul att spendera lite tid med kompisarna. I helgen åkte vi även till Eat Street Markets, eller Eat Street Northshore som det heter numera tror jag. Enormt ställe med mat från hela världen, så mycket att välja på - love it! Känns lite som ett tivoli faktiskt med live music och utomhus-bio. Vi hittade till och med den lilla butiken med svenskt godis, efter lite letande såg vi butiken i avdelningen som heter Asian Street ;)

Idag ska jag ansöka till den andra doktoranden på Uppsala Uni med, fick mejl från min kontakt i fredags att den är redo, så nu håller vi tummar och tår! Efter det ska jag ta det lugnt och slappna av resten av dagen, det är inte så jättevarmt ute längre men om solen är ute ska jag chilla i Southbank eller något tänkte jag. 

Anyways, dags att fortsätta med min doktorandansökan + uppdaterar mer snart :) Och snart kommer vi till Sverige!! :D 
Kramar 

Inget dåligt väder för att vara vinter :P


 




Jareds sista jobbdag på QUT som gästlärare i ett av deras designämnen denna terminen :)



På Eat Street Markets i helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar