fredag 19 juli 2013

Klader efter vader :)

 Just nu ar det inte lika kallt ute, vet inte riktigt varfor men ska inte klaga! Det har varit soligt, regnigt och valdigt blasigt, men lite varmare an innan. Jag blev valdigt forkyld  forra veckan och borjar kanna mig lite battre nu. Jared kopte en bok till mig haromdagen sa jag kan ha nagot att gora, jag borjade lasa den for nagra dagar sedan - kande att det var dags eftersom han varje kvall sitter och haller i den, laser lite har och dar, det verkar mer som att han ville lasa den sjalv, haha. Men han sa att han kan ju inte ta boken direkt nar han kopt den till mig, jag far val snabba pa att lasa den :)

Det har varit mycket att gora, skickat in papper till universitet, full rulle - haller tummarna nu! :) Valdigt spannande, jag hoppas jag kommer in! Haller ju pa att byta till ett universitet har nere. Jag har varit ute och kopt lite skrivbocker med, ni vet, sadant som ar sa kul fore terminen borjar :) Det tycker jag iaf, Jared kallar mig 'tjejig', men men haha.

Jag har utforskat Melbourne lite  med, jag ar ju ensam hemma under dagarna (Jared har ju sitt jobb) sa det finns inte alltid sa mycket att gora, men jag har varit inne i stan lite grann och en av mina 'saker att gora' haromdagen var just att hitta till en svensk bokhandel.
Och, jag hittade dit! Med hjalp av min telefon och gps haha. Affaren heter 'kikki-k' och dom har massa coola saker, jag sag affaren i Brisbane nagon gang och undrade vart den kom ifran, det star Swedish Stationary och Scandinavian design pa deras skylt. Jag fick lite historia om stallet i affaren, trevlig personal. Tydligen var det en kvinna som flyttade till Melbourne fran Sverge nar hon var tonaring och startade upp detta foretaget har nere, sa tydligen finns det inte i sverige alls - vilket forklarar varfor jag inte hort talas om det innan, men sag garna till om jag har fel, haha. I vilket fall som helst, coola saker och jag vill garna kopa mer, hihi.

Idag var vi inne i stan for att leta skor till mig, jag var tvungen att slanga endel nar vi flyttade fran Brisbane sa kande att det var dags nu (hade bara ett enda par, som dessutom lacker nu i regnet). Vi fikade pa ett litet cafe inne i shoppingcentret, litet cafe mer mega tartbitar haha, mycket trevligt. Vi har fatt borja lara oss att i Melbourne ar det ju som sagt mycket fler manniskor an i Brisbane, och man maste boka bord pa restauranger nastan overallt fore man kommer in till stan, nagot som man inte behovde tanka pa sa mycket i Brisbane. Brisbane ar ju en stor stad med, men den har liksom en 'smastads-kansla'.




Nu ikvall ar det cricket pa tvn, och vi ska nog kolla lite pa film senare. Jag har ju en favoritfilm sedan lange, tecknad film.. Kejsarens Nya Stil! Later barnsligt, men det ar sa sjukt bra. Vi bestamde att vi kanske kan titta pa den ikvall, japp jag sa vi, det var Jared som foreslog faktiskt haha - anledningen ar att en av hans favorit skadespelare ar 'Kronks' rost i filmen - jag klagar inte! Man far lov att kolla pa tecknat om man vill :P

Iallafall, dags att ta fram lite chips! Ha de nice salange, jag skriver och uppdaterar om plugget mer snart!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar