onsdag 24 juli 2013

Nyheter!

Sa nu har jag antligen fatt svar fran universitetet - det gick bra! Jag kom in, jag ar valdigt glad! Nu vantar man bara pa alla dokument som ska fixas, sa jag kan ansoka om studiemedel igen. Detta har varit stressigt, och nervost, och det ar fortfarande saker som ska goras innan allt ar pa plats. Detta universitetet ligger en timma fran Melbourne, vilket betyder att jag maste skaffa ett boende dar borta med. Mycket att tanka pa! Men ska forsoka fixa allt sa fort som mojligt. Eftersom detta universitetet ar ett ratt stort regionalt universitet (australiens storsta regionala universitet, regionalt  betyder i detta sammanhang att universitetet inte ligger i en stat-huvudstad, ligger mer innat landet) sa har dom mycket studentboenden pa campus. Hoppas det finns en plats kvar till mig!

Under tiden nu nar jag vantar pa dokument sa provar jag lite olika cafen runt omkring i omradet dar vi bor. Jag har hittat nagra stycken som jag gillar mycket, sa mycket att jag skulle kunna tanka mig att jobba pa minsst ett av dom haha :P tyvarr sokte dom ingen personal just nu, men jag far kolla vidare!
Jared gav mig en liten uppgift idag, jag haft lite trakigt nu nar jag ar hemma ensam under dagarna, nar han jobbar, sa han har skrivit en skattjakts-lista till mig. Typ iaf. Eftersom vi bada tva inte kanner till Melbourne sa mycket sa foreslog han att jag skulle gora lite research om olika stallen, han har gett mig olika kriteria sasom: Aldsta byggnaden i Melbourne, Hogsta byggnaden i Melbourne, och andra saker. Jag ska da hitta information om dessa stallen, kolla vart dom ar pa kartan (far inte ha tva stallen i samma forort!) och skapa en liten tour-guide som jag sedan till helgen ska anvanda och guida runt honom i stan. Ja, en lite kul ide sa :)

Sa pa tal om cafen, ett av dom harliga cafena jag hittat serverar mega-kaffe latte, jag bestallde en mugg - i australien bestaller man antingen en 'cup' eller en 'mug', da cup ar vanlig storlek, och mug oftast har extra kaffe - jag fick ett megaglas, jag orkade inte ens dricka halften haha. Har inte sett sa stora latte-glas pa lange. Men det var gott iallafall :)


Nu nar vi antligen har fatt internet hemma kan jag sitta har och skriva, utan att behova stressa over hur lange jag anvant datorn och hur mycket det skulle kosta. Kan lyssna pa musik igen nu med, och, far inte glomma det viktigaste - vi kan skypa ordentligt nu! :)

Jag ska snart in till stan pa arenden, men jag uppdaterar har sa fort jag far nyheter! Hoppas allt ar bra darhemma :)
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar