söndag 28 juli 2013

Nytt universitet, tva nya stader!

Sa da var det snart dags! Var pa skolan i fredags och kollade, pratade med lararna och fixade mitt schema. Eftersom det var ratt sent in pa terminsstarten (borjade idag) sa fick jag aka in och prata med dom personligen sa vi kunde fa ihop mitt schema sa snabbt sa mojligt. Valdigt trevliga, och mycket hjalpsamma! Jag fick poang for min forra kurs som jag bytte fran, och vipps sa var det bara tva terminer kvar - samma som innan med andra ord! Behovde inte forlanga kursen, jag tar fortfarande examen om ett ar :)

Vantar nu pa CSN, och mina lektioner drar igang pa tisdag - gar tre dagar i veckan, vilket ar ratt skont.
Universitetet ligger i Ballarat, en stad innat landet. Vi bestamde att jag ska prova att pendla eftersom jag bara gar tre dagar i veckan, sa jag kan kanna pa om det funkar, annars far jag kolla in nagot studentboende pa campus under terminen och vara dar dom tre dagarna i veckan jag har lektioner. Det tar ca tva timmar med tag in (med byten och sa), och landkapet pavagen dit var valdigt vackert! Stora och djupa dalar, massa kaktusar (vet inte riktigt vad plural for kaktus ar, haha). Ballarat ar en ratt liten stad, men skolan verkar valdigt nice. Denna terminen laser jag amnena 'Landscape Evolution', 'Economic Geology' och 'Applied Geophysics', jag vet fortfarande inte om det finns bocker som rekommenderats till amnena, men det kommer nog fram imorgon, hihi. I vilket fall som helst sa tankte jag lana bocker pa biblioteket om det finns nagra kvar, dom bockerna man vill ha brukar ju vara upptagna, haha :P

Nu i helgen var vi ute och kollade pa saker i stan, promenerade lite och jag kunde visa nagra saker som jag hittat pa min lilla 'skattjaktslista'. Vi gick till det cafet som hade mega-kaffe latte, bad om stora latte-muggar, for jag hade ju berattat for Jared om dessa stooooora glas. Sa fick vi normalstora, vanliga glas, haha. Lite snopet. Men men, gott var det anda, och man orkade dricka hela med liksom.

Dags att forbereda mat att ta med sig imorgon, frukt och mellanmal, kopte en ny ryggsack idag som blir jattebra att packa ner bocker och mat i. Har kommer lite bilder fran helgen med, som ni kan se sa har jag introducerat losgodisskolen till lagenheten, san maste man ju ha nar man pluggar :)
Men ha det bra salange, jag uppdaterar mer snart!
Kram











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar