lördag 13 juli 2013

Flytten från Brisbane till Melbourne: Var nya lagenhet! :)

Nu har det varit mycket att gora det sista, vi har bott i Melbourne i en vecka nu och varan lagenhet borjar kannas mer som hemma! Det tog ett litet tag att fa vara saker som skickats med lastbil, men dom kom fram igar :)

Sa de forsta dagarna i Melbourne var valdigt spannande, dock hade jag migran.. vilket var lite jobbigt, tre dagar tog det innan den forsvann - men har kopt nya magnesiumtabletter nu, dom ska ju vara bra tillskott for att forsoka fa mindre migran (glomde att packa ner dom jag hade). Vi kom till Melbourne tidigt pa lordagsmorgonen och da var varan lagenhet alldeles tom. Vi kande att det var dags att aka till Ikea! Akte till Ikea snabbt och kopte allt vi behovde i mobler, eftersom vi redan kollat in vad vi ville ha och aven kollat pa sakerna i en Ikea affar i Brisbane, sa gick detta relativt snabbt. Leverans dagen efter, och vi sov pa ett hotell for natten. Vi var vid detta laget lite mer vana vid det kyliga vadret har nere, men jag kande fortfarande att jag ville kopa en mossa, hehe.




Mitt i vart lilla mobelbyggande pa mandagskvallen nar vi precis satt pa forsta tvattmaskintvatten och forsta diskmaskinen, sa blir det plotsligt backsvart - stromen hade gatt. Lite undrandes far vi lagga ner allt och forsokte ta oss ut, utan att valta alla saker, det var valdigt morkt haha. Det var ett larm som rignde hogt nerifran, och vi visste inte riktigt alls vad som hant. Fran balkongen sag vi att det var stora omraden utan strom, och nar vi kom ner pa gatan var det endast nagra fa som hade strom kvar. Vi fick reda pa att det skulle ta nagra timmar att fixa problemet, och att ca 30000 hushall var utan el, sa vi gick till en av de fa resturangerna som fortfarande hade strom, och at lite kvallsamat, och sedan hem och sova. Har ar ett kort fran varan balkong, det var ratt morkt ute, hehe.


Stromen kom tillbaka strax efter midnatt, vi vacktes av att tvattmaskinen och diskmaskinen startade och fortsatte dar de slutade, det lat ungefar som hela byggnaden vaknade.

Vi forstatte med vara mobler pa tisdagen och at varan forsta middag i lagenheten den kvallen - stuvade makaroner med kottbullar, i varan Ikea lagenhet, hihi :)



Lagenheten borjar kannas riktigt nice nu, vi kanner oss som hemma :) Jag vet fortfarande om jag kommit in pa det andra universitetet an, men det ar bara att halla tummarna!

Nu ar det antligen helg och vi ska slappa och kolla pa lite film, det har varit en ratt stor vecka. Vi har varit ute och tagit lite kort med, Melbourne har mycket fler aldre byggnader an Brisbane, sa det ar valdigt kul att ga runt i stan.

Men nu ar det dags att kolla film, men jag hor av mig snart igen med uppdateringar! Hoppas allt ar bra hemma :)
Kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar