torsdag 15 augusti 2013

Flygen ar bokade!

Japp, da har vi bokat nya flygbiljetter, och denna gangen planerar vi att komma och halsa pa med! Det blev ju sa dumt forra gangen (nu i juli) da vi fick boka om - nytt jobb som man inte fick missa :) vilket aven var hela anledningen till att vi flyttade ner till Melbourne med ju. I vilket fall som helst, vi bestamde att boka om flygen till jul istallet, sno och skidakning istallet for strand och bad, det ska bli nice! :) Jag kanner att jag borjar fa lite hemlangtan nu ibland, det var ju ett tag sedan jag var hemma sist, men snart kommer vi ju och halsar pa som sagt! Typ 120 dagar kvar nu, not that I'm counting.. hehe :D

Vadret har i Melbourne borjar kannas lite varmare, fast det blaser mycket. Det blir ju dock kallare nar det regnar, och det ar aven lite kallare ute i Ballarat. Ballarat ligger ar ca 11-12mil fran Melbourne, och eftersom det ar lite mer innat landet blir det lite kallare dar ute. Pendlandet till uni har gatt bra, jag har provat lite olika tag-tider och det kanns som att det kommer funka bra (blir lite trott ibland, men man kan ju sova pa taget med).  Forsokte fa en bild pa landskapet pavagen dit haromdagen, maste ta med min kamera sa jag kan visa er battre bilder. Men har ar en liten snabb bild fran min mobil, om ni kollar noga sa kan man se liiiite av de djupa dalarna en bit bort.




Uni gar bra med, mycket att gora och ratt intensivt eftersom vara lektioner oftast har inlamningar/uppgifter som ska innan man gar hem, vissa har en vecka men da maste man ju se till att man vet exakt vad man ska gora sa man inte sitter hemma som ett levande fragetecken. Vissa inlamningar ar valdigt 'praktiskta' vilket betyder att man maste vara dar och kolla pa olika stenprover, mineraler eller liknande som man bara har tillgang till i skolan. Sa aven om sjalva lektionstiderna inte ar sa jattelanga denna terminen (ca 12 timmar sammanlagt i veckan) sa maste man hinna med att gora mycket pa pracs-lektionerna, eller stanna lagnre efterat nar man ar dar, och sedan lasa teorin hemma. Sa idag, som ar min lediga dag, sitter jag hemma och pluggar och laser om mineraler, gor inlamningar som ej blev klara pa lektionstid. Dom har borjat salja 'toffifee' har med, sa jag kanske.... har atit nastan ett helt paket, hehe. Fast Jared hjalpte mig ata lite av dom igar med :P

Vi var pa St Kilda beach i helgen, lite for kallt for att bada saklart men det var skont att komma ut fran stan lite grann :) Kommer bilder senare!
Under tiden kommer det nagon bild fran Ballarat, det ska vara typ lika stort/lite storre an Boras, men kanns mycket mindre. Nagon berattade for mig att staden byggdes upp under guldrushen pa 1800-talet, och darfor finns det sa mycket fina byggnader dar, jag far nog ta och kolla runt lite nagon gang, kanns ju som jag bara aker igenom snabbt nar jag ar pa skolan. Men har kommer nagon bild fran tagstationen iaf!

Men dags att fortsatta plugget, hoppas allt e bra hemma! Vi hors snart :)
Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar