lördag 24 augusti 2013

Lite av varje :)

Vadret borjar bli lite varmare nu kanns det som, harligt! Snart var pa gang, japp det ar fortfarande forvirrande med de olika arstiderna bakvanda har for mig. Som jag namnde forra gangen sa var vi pa St Kilda Beach haromdagen, nu har jag antligen fatt over bilderna, lagger upp nagra av dom har! Kande att det var dags att byta bilden under bloggtiteln med (den forra var fran Brisbane), och den nya bilden ar aven den fran St Kilda Beach :)

***
Update - nytt kort under bloggtiteln igen, detta kortet ar fran en field trip pa NSW kusten! :)






Uni gar bra, det ar lite segt med sa lang tagresa ibland, men det funkar anda ratt bra :) Har nagra online tests att gora infor nasta vecka, men annars mer mycket att lasa igenom infor forelasningarna.

Vi har val egentligen inte hittat pa sa mycket annat det senaste, det har varit mycket att gora med skola och jobb. Vi tog en ledig dag idag, slappade mest, men imorgon blir det plugg igen for min del.
Ska kolla vidare pa tavlingarna (hastar) fran Danmark med pa FEI TV ikvall, dressyren ar ju inte forrens imorgon igen men det blir lite hoppning idag. Jared forsoker hanga med nar vi kollar pa dressyren, han vill lara sig men ibland tycker han att det ar lite segt haha, men han kanske kommer tycka hoppningen ar lite mer spannande. Vi haller namligen pa att lara varanda lite om sporter vi gillar, sa hastar ar ju inte direkt pa tv sa ofta, men han forsoker hanga med gott det gar. Han lar mig cricket och alla saker han foljer, det ar lite svart ibland for han gillar sa manga sporter, haha. For er som ar intresserade och kollade pa dressyren igar sa hande ju endel med felridningar etc, och dom brittiska kommentatorerna pa internet sa 'Well, anyone who says dressage can't be exciting hasn't been watching properly', och Jared skrattar da for han hade precis gatt in till sovrummet for han holl pa att somna (fast inte pga av dressyren kan ju tillagas, han var bara valdigt trott). Men lite komiskt anda.

Det har blivit en ny dator till plugget for mig, en liten smidig sak som jag kan anvanda pa taget (jag har anvant Jaredds dator ett tag nu), och Jared bytte bort gamla xbox spel och vi kopte ett playstation 3 begagnat, ska kolla sa att det funkar nu ikvall med :)
Vi har antligen kopt en dammsugare med, man behover en sadan ibland nar man har heltackningsmatta haha. Sparade pengar till det nu sedan vi flyttade hit, och aven om man tror att man inte skitar ner sa mycket sa syns det direkt pa mattan, och det blev en valdig skillnad nu nar vi har dammsugit.

Anyways, jag uppdaterar mer snart :) Hoppas allt ar bra hemma!
Kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar