fredag 9 maj 2014

Bushwalking

Sitter hemma på soffan, det spöregnar ute och jag dricker lite té. Week 8 var en lång vecka på uni då vi var på fieldutflykt igen på torsdagen - det var dags för den tredje structural analysis-inlämingen för terminen - och en massa arbeten som ska in. Jag har dessutom haft migrän nästan hela veckan, vilket gör att man också blir lite segare, illamående och yr. Hade faktiskt inte något problem med migrän på över en månad nu, men hormonrelaterad migrän har ju sina perioder. Tanken idag var att gå upp tidigt och plugga, men fick vara kvar i ett mörkt sovrum och försöka sova bort migränen istället. Nu är kl. 15.00 och det börjar kännas bättre - dvs jag kan sitta och skriva här, och det är ett steg i rättt riktning! Fieldutflykten i torsdags var dock väldigt intressant, och underbart väder ute hela dagen var det. Tänkte jag lägger upp lite bilder med en gång, mindre skrivande och mer kort denna gången!

Stället vi åkte till låg i Lerderberg State Park, fint ställe och det blev mycket vandrande i "skogen" (eller "bushwalking" som man säger här nere, finns inga forests eller woods, bara "bush", så skogsvandring passar egentligen inte) och på vad som en gång i tiden varit en å eller flod. Vi var ute i ca 4-5 timmar, och jag hade endel träningsverk efteråt, hehe.
 Det var vädligt härligt att promenera runt ute i naturen, på något sätt påminde det mig lite om hästarna hemma och ridningen - ett klapprande ljud med alla stenar på marken som påminner om hästarnas klapprande hovar, och inne bland alla höga eukalyptusträd fanns det väldigt mjuka stigar som man bara ville få galoppera på! Bor man inne i stan så är det svårt att få se natur på detta sättet, men tur då att mitt Uni ligger 12 mil bort och har större utbud av grönt (även om pendlandet är tröttsamt ibland..). Men åter till geologin... Väldigt coolt ställe! Synd att man alltid måste skriva så mycket anteckningar och stressa över att få in tillräckligt med data, hinner nästan inte njuta av landskapet! Men man hinner ta lite kort iallafall, så här kommer lite bilder - titta och njut :P











I måndags valde vi att chilla lite på kvällen efter allt plugg och jobb, så vi kollade på bio och gick till pannkaksresturangen, mycket trevligt! Vi såg Lego movie, och denna gången var vi i en så kallad "bean bag"-salong, typ mega-saccosäckar fast mjukare och fastare, det var faksiskt rätt bekvämt, haha.



Snart dags att försöka öppna pluggböckerna, väntar på att migränen ska släppa så jag kan få något gjort. Nu är det bara 4 schemalagda veckor kvar på terminen, varav två är iväg på field trip - tiden går så fort! Efter det har vi "exam period", och sedan examen! Jag längtar :) 

Men nu är det nog dags att ta tag i någon inlämning, kanske ska springa till et café och köpa lite kaffe som plugghjälp, men skriver mer snart!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar