torsdag 15 maj 2014

Nyheter & Mycket på gång!

Nu är det så mycket pågång att man undrar om man kommer få sova de närmsta dagarna över huvud taget. Har inte hunnit skypa med familjen hemma på nästan hela veckan, så mycket plugg! Idag hade jag prov i Structural Geology, provet var värt 30% av hela ämnet, och det gick bra. Känns jättebra att det är avklarat nu, fick även tillbaka lite andra saker förra veckan med som jag är nöjd med, speciellt i hydologin -  jag hade förbättrat betyget nästan dubbelt på tredje inlämningen jämfört med första! Tumme upp på det :)

Så här såg det ut igår med plugget inför provet som var idag - tror jag pluggade i nästan 12 timmar!

Nu är det strax dax för fieldtrip-ämnet med, har bara gjort 10% av det ämnet änsålänge på terminen - det mesta ska bli klart under fieldtripen, en report ska in efter. Men jag har endel att göra nu innan vi åker med andra ämnena också, måste göra klart 4 inlämningar och sedan förbereda ett grupparbete som min grupp ska redovisa under fieldtripen. Har i princip fram tills söndag att göra klart allt detta, men hade varit skönt om det redan var klart men så lätt är det inte alltid, haha.
Fieldtripen är i 12 dagar, vi har redan gjort ett test i förväg om områdets geologi (värt 10%), det stora projektet är att kartläggningen (värt 45%), och sedan har vi två redosivsningar under tiden där, ska lämna in våran field book, en structural geology inlämning, och sedan en petrography report, vilket då utgör resten av betyget så att det blir 100% sammanlagt. Men som sagt, upp tidigt varje dag, jobb-jobb-jobb, sedan kvällsmat, så det blir mycket att göra där med. Men efter det är det inte mycket kvar på terminen!

Och så till nyheterna! Vi har andra spännande och roliga saker att fixa med här hemma - för jag och Jared planerar nämligen att flytta till Europa snart! :) Men det är i planeringstadiet änsålänge, så uppdaterar mer om det när terminen är slut! :P 

Så nu ikväll känner jag att det kan vara kul att slappa lite, kl är 17.30 redan och jag har några timmars plugg framför mig (gäller att vara effektiv!) och sedan tänkte jag köpa ett nytt tvspel till Jared, så säg inget, en överraskning ;) Tänkte även passa på att lägga upp en fin bild från en soluppgång från balkongen, och på våran nya frukost: banan-havre-pannkakor! Nyttigt och mättande, perfekt för mig till frukost (tack Emelie för inspirationen på brunchen!).


 Banan-havre-pannkakor! Mycket godare än de andra jag gjorde för ett tag sedan, haha..

Och vi slängde ihop ett banana bread igen, lätt och gott till téet :) 

Nu dags för lite plugg, men jag uppdaterar mer snart! Skriver innan fieldtripen drar igång, vill gärna blogga under tiden vi är iväg och lägga upp bilder så ni får se lite hur det ser ut, men jag vet inte än hur bra internet kommer vara (om det ens finns internet där vi ska bo?). Kan hända att det bara blir textuppdateringar på mobil, kanske någon bild, eller kanske inget bloggande alls under tiden vi är där - men då blir det en megauppdatering när jag är hemma i Melbourne igen istället! ;) Men hörs snart!
Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar