torsdag 19 juni 2014

Exam period är i full gång!

Halloj!

Nu är det mycket på gång! Hade provet i geokemi igår, och det gick bra (vet inte betyget än, men kändes bra), så nu är allt klart i geikemin för terminen. Jag gjorde även klart mina stenprover från fieldtripen - sista delen av Fieldwork-ämnet  är ett arbete som handlar om att analysera våra stenprover. Fick tillbaka lite andra betyg i hydrologin med som också gick bra. Så nu gäller det att plugga på de två sista proven, och sedan lämna in de två sista inlämningarna! Typ en vecka tills min utbildning är klar nu! :) Idag fokuserade jag på hydrologin, och det blir lite sturkturgeologi i helgen. Fullspeckat schema med andra ord.

Långa pluggdagar, och då känns det inte alltid som man hinner laga mat. Mellanmålen har för det mesta blivit banan-harvre pannkakor med frukt, massor av té (fick en ny tekanna som en välkommen-hem present av Jared efter fieldtripen), och ibland har det blivit en liten klassisk "meat pie" (små pajer fyllda med köttfärssås, typ). Har aldrig egentligen gillat dom pajerna innan, men vi har ett väldigt mysigt ekologiskt cafe i närheten där vi bor, och all deras mat är hemmagjord och helt underbar! Pajerna där är 1000 gånger godare än dom man köper i affären. Så för att ge ett exempel på hur en "meat pie" kan se ut, om någon nu vill veta haha (dom är ju lite annorlunda jämfört med köttfärspajer hemma), här kommer ett kort!


 Här har vi en "meat pie"

 Nya tekannan :)

Och pannkakorna, såklart!

Idag har jag pluggat hela dagen, så Jared lagade middag - han gjorde sin hemmagjorda potatissallad som är väldigt god, typ godis! Jag är ju inte så jätteförtjust i sötsaker, så jag väljer gärna god middag istället för efterrätter..  :) 

Och jag kom in på mastersutbildningen i England! :D Måste bara göra klart denna terminen, sedan bär det av hemmåt och vidare till England :) Jobbletandet rullar på för Jared med, sakta men säkert! Vi fick även reda på att vi kan bo kvar i våran lägenhet här tills vi flyttar till England, så det känns bra med :)

Nu ska vi ta det lite lugnt ikväll, och sedan mer plugg imorgon. Snabb uppdatering idag, men skriver mer efter mina prov och när allt är inlämnat!
Hoppas allt är bra hemma, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar