torsdag 26 juni 2014

Klar! :)

Nu är det lite nervöst... har precis lämnat in sista inlämningen för terminen - och därmed sista på hela utbildningen! Helt otroligt! Bara att vänta på resultaten och slutbetygen nu, det hänger ju på slutbetygen vilket gör att man är lite nervös som sagt.. Men terminen är slut och jag har gjort klart allt, alla prov kändes bra med, vissa kändes bättre än andra men fortfarande ok - håller tummarna!
Bachelor degree inom geologi - äntligen, efter 4,5 långa och kämpiga år, men va kul det har varit! Mycket slit, några tårar, men även mycket skratt och jag är väldigt stolt!

Det har varit mycket plugg nu det sista, sedan helgen jag kom hem från Broken Hill-fieldtripen har jag i princip pluggat varje dag. Jag skickade faktiskt in sista inlämningen igårkväll, men det tog ett litet tag för mig att inse att jag är klar nu - det var inte förrens idag (första lediga dagen på länge, och första slappar-dagen i stan) som jag insåg det, och det var när jag var på ett av mina stammiscafén och dom undrade vart jag varit under de senaste veckorna. Jag svarade att det varit fullt upp, jag varit på en fieldtrip och sedan haft exam period, och sedan berättade jag att jag är klar med utbildningen nu. Och till svar fick jag då ett "Congratulations dude! Well done, awesome!" och en high five. Det var efter det som det slog mig - jag är klar. Jag började nästan gråta, men skuttade sedan runt i stan med största leendet! Igårkväll var jag nog för trött och stressad för att inse, men fick gratulationer och många fina ord från ett av våra favoritställen vi köper "för-trötta-för-att-laga-kvällsmat"-mat på, när jag mötte Jared där på vägen hem igår. Dom är mycket trevliga där, och dom sa att dom kommer sakna oss när vi flyttat.

Igår passade jag även på att ta ett kort på mig framför universitetets stora logga, där man brukar stå när man tagit examen med sin examenshatt och allt. Eftersom vi kommer vara i England när min oficiella examen är så får jag alla mina examensdokument hemskickade istället, och missar ju därför att ta ett sådant kort där. En kompis hjälpe mig då att ta ett kort igår före sista provet, jag hade ju inte direkt klätt upp mig och jag var hur trött som helst - men det duger! :P 



Vädligt glad (och trött!)

Idag firade jag med en slapp-dag i stan, köpte som sagt en kaffe på cafét jag pratade om, och köpte sedan två cupcakes från ett ställe i stan (som jag gjorde förra gången med!). Men jag orkade inte äta upp dom, jag och min lilla "sweet tooth" haha.. men de bitarna jag åt var supergoda :P

 Kaffe utan stress :)

Underbara cupcakes!

Så nu är det bara att vänta på slutbetygen, håller tummarna! Ska börja kolla på boende i England med, och sedan börja förbereda inför flytten! Känns så otroligt roligt, och jag är ledig fram tills vi åker - välbehövlig semester! Inget bikiniväder direkt nu eftersom det är vinter här, men det gör inget! Kanske får lite svensk eller engelsk sommar innan min masters kör igång istället! 

Hoppas allt är bra hemma, skriver mer snart!
Kram :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar