onsdag 10 september 2014

Plugg & hästar

Tiden går så fort, samtidigt som det känns som att den går otroligt sakta. Åkte från Melbourne för en månad sedan redan, en månad! Mitt visum har nu officiellt gått ut i australien, känns så otroligt konstigt, efter att ha bott där så länge (hade ju student visum hela tiden eftersom jag pluggat i såååå många år nu). Nu får Jared prova på det här med att ha visum istället hehe - Vi ville prova och se om England är stället för oss eftersom det ligger lite närmre Sverige för min del, och språket ändå är engelska. Känns väldigt kul att vara här, men fruktansvärt ensamt på samma gång ibland eftersom Jared fortfarande har någon vecka kvar i Melbourne på jobbet innan han kommer hit. Men han kommer om 2 veckor nu! Det börjar närma sig :D 

Nu känns det som saker och ting börjar falla på plats i lägenheten, vi har fått en ny dusch äntligen! Och nu väntar vi bara på att något ska göras åt den mögliga tvättmaskinen. Under tiden går jag som sagt till en tvättomat, inte lika nära och bekvämt som vi hade det i Melbourne men det gör väl inget att ta en 20-30min promenad för att tvätta kläder? Hehe.. änsålänge har ju vädret varit fint, så ingen fara. Men jag hoppas verkligen att den fixas snart, det är inte billigt att tvätta på tvättomat. Gardiner däremot känns nästan ömojligt att hitta här, och om man hittar så är dom väldigt dyra. Men jag ska se om jag kan få tag på någon bra affär snart, känner att dom "snorgröna" gardinerna som fanns här inte riktigt passade lägenheten haha. Skam den som ger sig!

Fick reda på i tisdags att jag skulle varit på skolan denna veckan med på informationsmöten, tydligen var det en Orientation week för internationella studenter nu - men jag har inte fått så mycket information om det alls så visste inte. Åkte till uni igår och fixade lite saker och pratade med dom, jag ska tydligen dit imorgon och på fredag med. Det är väl lika bra att köra igång, eller? :) Nästa vecka har vi Inductuion Week och då får jag träffa de andra som läser samma mastersutbildning som mig och även dom som pluggar masters i andra områden men samma inriktning i princip, så det ska bli kul! Vi får även de första föreläsningarna och våran första field trip är redan på fredag, men vet inte riktigt vart vi ska än :) 
Jag har läst i papprena att vi ska på "Volcanology and Seismology field work" på Sicilien under året, i en vecka tror jag, det ska bli så spännande! Såg att en annan inriktning ska få åka till Franska alperna, det hade också vart något! Funderar på att åka till Isle of Wight snart inna skolan drar igång helt, man tar ju bara färjan från Portmouth, hade varit kul. Vi planerade att åka dit häromdagen men lyckades ta fel färja hehe.. Provar en annan gång istället :P 

Här har vi en bild på Portsmouth, från en liten färja vi åkte på häromdagen (trodde att vi var påväg till Isle of Wight, men vad snopna vi blev när vi gick i land i Gosport på andra sidan av kanalen in vid hamnen, haha! Vi hade alltså tagit fel färja...).


Sedan har jag kollat runt lite efter hästar, och har eventuellt blivit medryttare på en fälttävlansfux! :) Och om allt funkar med mitt skolschema och med tågen så ska jag börja nästa vecka! Det skulle isåfall vara dressyr två gånger i veckan, detta ser jag fram emot jättemycket (har saknat hästeriet och dressyren så otroligt mycket). Fast jag har inga ridgrejjor just nu (allt är i sverige) så kanske får köpa nytt? Alltid kul att ha en anledning att shoppa ;) Men å andra sidan hade det vart skönt med mina egna dressyrstövlar, visserligen har jag inte använt dom på ett tag men har kvar tre par hos mamma och pappa. Oh well. Jag uppdaterar mer om detta så snart jag vet mer!

Men men, nu är det väl dags för att förbereda inför imorgon, även om det inte är lektioner tror jag det är endel papper jag ska ta med. Jag får ta och kolla lite på "Vänner" ikväll med, det brukar vara min "snuttefilt" när jag känner mig lite ensam och ynklig haha. Älskar "Vänner", får mig alltid på bättre humör :)

Dags för kvällsmat, men jag skriver mer snart! 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar