måndag 15 september 2014

Universitetsstart!

Den senaste veckan har det varit endel tågresande igen, men har även haft lite tid över till att städa i lägenheten, och nu är det ca en vecka tills Jared är här med! Jag längtar så :) 

Sandra har åkt hem nu, Julia är kvar ett tag till innan även hon åker hem. Nu i några dagar har två av Julias kompisar varit och hälsat på med, det har varit jättekul att ha dom här! Jag var på skolan häromdagen och kollade läget där, åkte då även till Isle of Wight eftersom jag inte hade så mycket att göra. Denna gången blev det rätt färja dit (hehe), men däremot fanns det inte så mycket av dom sakerna jag ville göra öppet just då - är ju mest intresserad av geologin... Jag tror vi ska dit med uni någon gång med så det löser sig nog. Men väldigt mysig liten stad där man gick i land, Ryde, massor av blommor överallt (känns lite som ett genemsamt tema i England just nu, sommaren är härlig!) och små gator och affärer. Även om det är september månad nu så har vi haft väldigt fint väder måste jag säga, 20-24 grader och sol.




Lite foton från staden Ryde på Isle of Wight

Idag fixade jag håret lite hos frisören, det var ett tag sedan sist så det kändes som det var dags! Efter det mötte jag upp Julia och hennes kompisr i London där dom hade shoppat loss. Efter det blev det chill i Hyde Park. Det kändes riktigt somrigt och var riktigt härligt att vandra runt där, avslappnande liksom. 



Imorgon börjar uni, första dagen och det känns väldigt spännande! Visserligen inga lektioner denna veckan men det blir informationsmöten och annat, sedan en introduktion till geologi för folk som inte har läst det som huvudämne tidigare. Jag tror inte jag behöver göra den eftersom jag precis tagit examen i Applied Geology, men kände att det kan nog vara kul andå. Får se vad dom säger, kanske finns något annat jag kan göra denna veckan? :)

Vill försöka komma igång med matlagningen och prova nya recept igen med. Ska kolla lite på olika kokböcker tänkte jag, vill köpa något kul som man kan använda sig av och få inspiration. Känner att jag saknar caféna lite i Melbourne, hehe. Men har lyckats hitta några mysiga kaffeställen som är roliga att gå till här med!

Nu är det dags att förbereda inför uni imorgon, sedan kolla lite på tv - upptäckte att Masterchef Australia var på innan, var lite kul att se på eftersom jag gillade att kolla på det i australien med. 
Men jag uppdaterar mer snart, hoppas allt är bra hemma!
Kram     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar