söndag 8 mars 2015

Lite besviken

Ja, det var ju så att mamma, pappa och min yngsta syster Ida skulle kommit och hälsat på imorgon till torsdag, men tyvärr blev flygen inställda för bara några timmar sedan pga Norwegians strejk. Jag såg fram emot att dom skulle komma hit jättemycket så det känns lite besviket måste jag säga.. Vi satt i några timmar över skype nu och försökte hitta lösningar med andra flyg, men det blev helt enkelt för dyrt med så kort varsel, så det blev att vi istället bokar om hela deras visit till april månad. 

Vi bokade även om deras hotell nu ikväll, det tog lite tid men gick tillslut att fixa! Datumen var tydligen speciella priser så man kunde bara boka om till samma "price range" så att säga, och när vi väl hade hittat datum som funkade och bekräftat ombokningen visade det sig att Ida hade två nationella prov under den tiden, haha. Så det är bara att boka om igen! Det blev några goa skratt åt hela situationen då det kändes lite lustigt. Rätt komiskt ändå när man tänker på det liksom. Men som det ser ut nu blir det i mitten av april istället - längtar tills då istället!! Och nu har vi ju en jätteren lägenhet och en himla massa mat och efterrätt (som vi redan köpt tidigare idag) som vi kan smaska på hela veckan hihi. Man får försöka se det positiva i det hela :P

Nu i helgen har vi chillat (utöver städningen idag då), det var skönt att vara kunna slappna av utan att göra något plugg. Behövde verkligen det! Vi åkte till Reading för att fixa Jareds laptop igen - den la av igen sedan förra gången, men nu är den helt fixad, och Jared är väldigt glad! Vi passade även på att ta en fika/brunch där, vi hittade ett ställe som heter "Workhouse Coffee" som var hur bra som helst, alldeles underbart kaffe! Sedan blev det en promenad för att se området lite, gick runt bland affärerna och sedan mot lite olika parker (vi funderar nämligen på att flytta till Reading när vårat hyreskontrakt går ut här i Woking, blir närmre till Jareds jobb då). 

Imorgon har der ryktats om att vi äntligen ska få tillbaka betygen på en stor inlämning vi hade innan jul, ska bli spännade att se resultaten. Nästan nervöst nu! Får se vad dom säger imorgon. Annars är det väl fullt upp som vamligt. Min nacke känns mycket bättre faktiskt, den enda skillnaden jag egentligen gjort senaste är att jag har sovit bättre med min specialkudde, och på doktors order har jag provat värktabletten ibuprofen (samma som ibumetin eller ipren) ifall jag hade någon inflammation i någon muskel. Jag har inte heller tränat, stretchat eller fått massage på axlarna av Jared alls (gjorde det ganska ofta innan för jag var så stel bara för att mjuka upp musklerna). Doktorn sa att jag skulle vara försiktig med sånt under tiden jag väntar på sjukgymnastik då vissa rörelser kan förvärra värken istället för att hjälpa. Så vi får väl se hur det känns på uni imorgon och tisdag, hoppas på att det inte blir så ömt i musklerna!

Anyways! Tiden går så fort, nu är det mindre än 2 veckor tills California! :) Det är ju nästan så att jag får börja shoppa lite ny garberob, hehe. Men jag har ju faktiskt massor med sommarkläder från Australien, typ hela min garderob känns det som, och kanske är roligare att spara och köpa något nytt i LA med? Vi är ju där på research och fieldwork, men har 4 dagar som turister efteråt hihi :P 
Jag skypade även med Julia lite innan, dom har det jättebra på Nya Zeeland, dom har provat massor med roliga äventyrsaktiviteter och det låter som dom har hur kul som helst! 

Nu ska ta och äta lite jordgubbar nu tänkte jag, efter en snabb dusch - känns som jag är helt täckt av damm, det var en rejäl städdag idag! Uppdaterar mer snart :)
Stay tuned!


Jag fick provsmaka en liten "efterrätt" på Starbucks under promenaden i Reading

En glad Jared på Apple affären!

"Workhouse Coffee" - bästa kaffet i Reading änsålänge, underbart gott! :)


 Städad lägenhet med massor av nya blommor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar