söndag 27 december 2015

Julreor & Brudklänning nummer 2 påväg :)

Jul & migrän.. 
Gog Jul! Nu har det rullat på ordentligt igen, julen bara swishade förbi och det är snart dags att packa väskorna fulla med julklappar och bege oss till Sverige på semester! Det var en väldigt lugn jul eftersom det bara var jag och Jared här borta, så vi tog det lugnt och lagade lite svensk mat den 24e och Australiensk den 25e. Jag fick tyvärr en vrålmigrän kvällen innan julafton och spenderade därför i princip hela julafton i sängen. Det var inte förrens runt kl 16 som jag började kunna röra på mig lite, men det satt i ända tills kl 20. Det har varit bättre med migränen nu under detta året med migränmedicinen, och sånna här episoder har inte förekommit så ofta sedan jag började med den. Så det känns ju bra iallafall, och träningen går framåt med - axlarna och skulderbladen känns bättre, sakta men säkert. 

Vi gjorde ett pepparkakshus också, som såg fint ut i ca 1 minut - sedan hade taket åkt ner! Vi skojjade lite och kallade det för sun-roof, men ja, vi får väl äta upp det snart!



Julklappar :)
Under julen fick vi bland annat en jättefin julklapp från en kvinna i Skottland, en handduk med Highland Cattle på, jättemysig! Det kom även paket från Jareds mamma, jag fick ett par fina örhängen, och hans pappa hade köpt 20-årsjubileum-Vänner-boxen till mig (med Jareds hjälp). Stort Vänner-fan som jag är så blev jag helt överlycklig! 

Jared hade även köpt hela Scrubs-boxen till mig i julklapp, samt en fin nyårsklänning (lite bortskämd kanske man är hihi, men vi köpte inte mycket till födelsedagspresenterna i år så det blev lite extra nu :P). Fick julklapp av Sandra med som hade lämnat några här i England (en jättebra nack- och skulderbladvärmare från USA, stort tack!), men resten av julklappsutdelningen blir i Sverige i januari istället, vi tar med alla paketen till Sverigevistelsen.

Jared fick bland annat tvspels-presentkort av mig (70 pund, så kan köpte två nya spel som han har spelat non-stop nu hehe), samt två av hans favorit anime-filmer: "Nausicaä" och "Spirited Away", plus en business strategy bok av Simon Sinek - en väldigt inspirerande bok, om någon är intresserad, den heter "Start with why". Ikväll ska vi kolla på Nausicaä, vi har kollat på Scrubs nästan varenda kväll nu sedan julafton hehe...

Julmorgonsfrukost på vårt vis! :)


 I vanliga fall i Australien äter man mycket skaldjur på julen och har en BBQ, man kan inte få tag på allt här tyvärr och det regnade ju som sagt hela julen haha, så ingen grillning blev det heller - vi fixade det på spisen istället :P


Shopping-fynd!
Jared har varit väldigt förkyld och jag har återhämtat mig från en dum migrän, vi alltså har mest vilat de här lediga dagarna. Vi kollade dock lite på julrean också, vi brukar inte köpa så mycket - vi försöker köra på principen att om man inte behövde det från början så sparar man ju inget på rean ändå. Men det fanns lite saker som vi velat köpa länge, bland annat två saccosäckar till vardagsrummet (check!), Jared hittade även en ny kostym till jobbet (då hans byxor nyligen sprack!), plus 4 nya skjortor (väldigt behövligt).

Jag kollade på julrean i min favoritaffär i Australien: Forever New. Och det fanns massor med fina kläder på hemsidan - men jag kollade som sagt efter en väldigt speciell klänning (wink-wink), dvs. den klänningen jag ska ha vårt Australienska bröllop! Den kostade i vanliga fall $269, men nu blev det $132, och då är en extra topp inkluderad! Den är väldigt "strandig" och det passar jättebra till ceremonin i Australien eftersom vi kommer ha den på stranden. Den skickas till Jareds pappa som ska skicka den hit sedan. Håller tummarna att den passar perfekt! Australiens storlekar är mycket lättare än UK tycker jag så det ska nog inte vara något problem. Kort sagt är jag väldigt exslterad nu :D

Utöver detta har vi lyckats få tag på en ny säng till ett riktigt fint pris: två 90-sängar med madrasser - vår nuvarande säng är inte så stor och vi känner att vi behöver ha två 90-sängar då Jared rör på sig väldigt mycket i sömnen, han väcker mig hela tiden haha. Om man har två 90-sängar som sitter ihop så störs inte jag lika mycket :) Så den kommer efter Sverige-vistelsen.

Nu dags för film, jag har pluggat hela dagen och fick väldigt mycket gjort faktiskt, känner mig riktigt nöjd. Hoppas allt är bra med er alla, uppdaterar mer snart!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar