söndag 8 maj 2016

Weekend chill i solen

Happy weekend! Eller ja det är ju söndagkväll nu :) Det har varit riktigt härligt väder härborta, ca 25-27 grader, och eftersom våran lägenhet har massa sky-lights blir det oerhört varmt inomhus. Vi måste nästan köpa en fläkt! För som ni vet har jag även pollenallergi som sagt, och kan inte ha öppet fönstren i sovrummet... 



Anyways, det har varit en lång vecka, mycket plugg, och nu i helgen har jag ägnat mig åt min avhandling. Har möte på måndag och ska ha in första draft utskriven då - nervöst! Och sedan är det bara att förbereda inför Sicilien.


I lördags gick vi upp relativt tidigt och började dagen på gymmet. Kändes underbart att ha det klart på morgonkvisten, det blir ju ofta kvällarna annars under veckan. Efter det gick vi till en sydamerikansk restaurang som har brunch på lördagar, det var väldigt gott - det var många av de vanliga maträtterna men med en twist! Eggs Benny med lite örter och salsa-liknade saker, och kryddiga champinjoner!  

Brunchen i lördags på Cau :)

Idag vaknade jag med migrän, men känner mig lite bätttre nu - det blev inte mycket pluggat men vi fick städat lägenheten iaf! Det var 27 grader varmt och solen sken så vi spenderade även några timmar i en park i närheten, jättemysigt! Kändes lite som holidays :)

Jared älskar solen!



 Och Jared tar kort på mig när jag tar kort... ;)


Vi har inte hört något från Migrationsverket än, vår ansökan fyller snart en månad - bara13 månader kvar på väntetiden! ;) 

Men nu är det snart dags för middag- updaterar mer snart!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar