onsdag 1 februari 2017

Februari redan!

Halloj! Nu har det gått undan igen, redan februari! Det är 4 månader sedan vi gifte oss i Sverige och ca 4 månader sedan vi kom tillbaka till Brisbane. Vädret är lite "svalare" nu men ändå över 30 grader mestadels. Jag kollar på jobb fortfarande och allt rullar på inför doktorandletandet i Sverige med!

Jag har eventuellt fått ett deltidsjobb nu i Brisbane under tiden vi väntar - med mitt visum (Working Holiday) får man endast jobba 6 månader på ett och samma jobb, så om jag jobbar i 5 månader nu blir det perfekt innan vi flyttar till Sverige till svenska sommaren. Jag har inte provjobbat ännu så väntar fortfarande på det, men håller tummarna att det blir något bra! Det är på ett nytt cafe inne i stan :) Vore skönt att kunna spara lite mer inför flytten!

Samtidigt som allt detta har det gått ganska segt med väntan på Migrationsverket. Det är en väldigt skum känsla, att man sitter och väntar liksom och inte vet när dom kommer ge beslut om uppehållstillståndet. Man kan inte planera någonting, vi kan inte boka biljetter hem än heller. Man blir stressad!

Häromdagen kollade vi med MV om de hade någon uppdatering för oss, men ingenting ännu, ingen handläggare och ingen specifik enhet ännu - de sa "kolla hemsidans estimerade väntetid för att se väntetiden" (som vanligt) eftersom vi frågade angående våra jobbkontakter i Sverige som eventuellt vill veta ungefääääär när vi kommer till Sverige. Vi kollade väntetiden och skickade tillbaka att den har ju gått ner för oss så det börjar närma sig (typ beslut beräknat om 2 månader då)! Och då svarar dom att på hemsidan kan de inte lova något, haha. De kan verkligen inte ge någon form av användbar information till folk som väntar. Oh well, men den som väntar på något gott som man säger!

Men till roligare saker! Förra veckan var Jareds mamma här och hälsade på från Townsville, hon bodde hos Jareds moster som också bor i Brisbane. Hon spenderade Australia Day här (som var förra torsdagen) och stannade över helgen med. Vi umgicks i Southbank, fikade, shoppade, åt god mat och hade jättekul! Det blev även lite bio och filmkvällar, samt bbqs.

Igår åt vi middag hos ett par (som vi delade hus med för massa år sedan i Brisbane) och dom gav oss även fina kort från våran Noosa ceremoni, så dom kommer jag kunna lägga upp snart! Idag ska jag komma ikapp med all vår tvätt, har redan städat lite men tänkte även träna lite. Jared har haft jättemycket på jobbet denna veckan men idag tror jag han kan komma hem någorlunda tidigt, han gillar jobbet men det är myclet att göra! Sedan ska Rebecca komma hit så ska vi laga middag - Pad Thai med tofu! Ska bli jättegott :) 

Jareds svenska rullar på med, han övar mer än vad jag märker ibland och helt plötsligt så säger han en ny mening från ingenstans haha. Han är duktig! Vi spelar även mycket basket (eller han lär mig spela, haha), och vi har brunchat endel - får ju passa på eftersom Sverige inte riktigt har samma brunchar :P

Men dags att träna lite nu, om vädret tillåter haha! Uppdaterar mer snar :) Kram

Underbara Southbank, på promenad med Jared och hans mamma innan bion! :)

Och massor av choklad, efter bion! 



 Chokladcafe kanske vore ett nice jobb! ;) 

 Jared och hans mamma :)

Och här har vi mig, och Jareds moster!


Middagen i Bulimba, det blev grekiskt, underbart gott :)

Här blev det stora portioner, haha!

På söndagens brunch!

Eggs Benny, storfavoriten!

Gissa vem som fick mest poäng när vi spelade? That's right! Me! :D 

Och måste ju visa min nya ryggsäck, nu ska det bli lättare att ta med datorn när jag jobbar i stan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar