fredag 10 februari 2017

Värmebölja igen!

Sitter med en varm kopp kaffe i sovrummet, mitt i aircondition som jobbar på för fullt - som sagt, nu har det kommit en värmebölja till i stora delar av Australien, idag var det 36 grader vamt och imorgon blir det 37-39 grader här i Brisbane! Känns som man vill stanna inomhus hela dagen! Hoppas att det svalnar lite tills nästa vecka när jag ska jobba.

Och helt plötsligt blev det mycket att göra igen! Jag har alltså börjat jobba lite på ett cafe, ca 20-25 timmar i veckan är tanken. Har haft vå skift änsålänge och det har gått väldigt bra, jag lärde mig systemet ganska fort så nu väntar vi och ser hur jag ska jobba nästa vecka. Roliga jobbarkompisar och bra stämning, vilket är jättekul - det blir lättare att jobba i all cafe-stress då. Nu samtidigt ska jag börja finslipa på research-artikeln, min supervisor från Portsmouth mejlade igår så nu är det dags att köra igång som sagt! Den ska in om ca 1,5-2 månader.

10 månader har gått på väntetiden, vågar man säga att uppehållstillståndet börjar komma inom synhåll? 12-13 månader är average, fick svar från Migrationsverket att vi fortfarande står i kö och att vi får avvakta och se om de behöver mer information från oss. Vi har skickat in så otroligt mycket information så det skulle förvåna mig om de behövde se något mer, haha. Men får se om det finns något extra de vill att vi ska skicka in, då gör vi det direkt! Håller tummarna på beslut snart :)

Rebecca har åkt hem till Sverige igen, en månad gick så väldigt fort måste jag säga! Kändes lite konstigt när hon åkte, för under denna månaden har allt känts som det var för 5-6 år sedan när vi båda var här och pluggade ihop. Det har varit jättekul nu när hon hälsade på iallafall!

Jag har även ätit mycket mango det senaste mangon är sååå god här i Australien - och eftersom Jared bodde på en mangofarm när han var liten så är han jättekräsen med vilka mangosar man köper, så det blir alltid dom som är bäst! :P Tyvärr har jag hört att mangon som Sverige får importerat inte smakar lika gott (likaså med avokadon), men förhoppningsvis hittar vi några som är ok när vi flyttat! :)

Nu dags för lördags-chill med aircon, jag fick en liten släng av en allergisk bihåleinflammation igen (pga damm i vädret tror jag, det har varit så torrt det senaste!) så mådde lite kasst igår men idag nu på eftermiddagen känner jag mig mycket bättre igen. Nässprayen fungerade bra fortfarande och huvudvärken har släppt nu. Men trött i värmen blir man ändå, så det blir att vila resten av helgen!

Här kommer lite kort från  de senaste dagarna/veckorna - uuppdaterar mer snart! Kram :)

Mango <3

Nystädat och fint!







Kvällen innan Rebecca åkte hem igen, middag i Southbank! :)


Jag och Jared på brunch förra helgen!

Och ännu en brunch, idag :)


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar