lördag 25 februari 2017

Ungefär 320 dagar på väntetiden

Halloj! Först och främst ett stort grattis till min syster på födelsedagen! <3 <3 <3 

Vi kom på häromdagen att det har snart gått 5 månader sedan vi kom tillbaka till Brisbane, tiden går fort ibland! Beroende på hur man mäter såklart, känns ju sakta med väntetiden. Det är varmt här fortfarande med en temperatur som ligger på ca 29-30. I mars månad blir det höst kan man väl säga, och då börjar våran aircon kosta igen (den var gratis under sommaren med denna lägenheten). Det har blivit endel brunchar det senaste, som vanligt! Och vi firade även Jareds farmor och farfar som hade en 63-årig bröllopsdag häromveckan! Stort grattis :) Det blev restaurangbesök med flera av familjen. 

Denna helgen har det varit väldigt lugnt, vi har bara städat lägenheten och vart ute och promenerat. Vi fortsätter att kolla på flygen till Sverige, vill gärna boka ett datum när man vet att vi fått beslut (så man inte behöver boka om) men samtidigt vill vi inte behöva vänta för länge efter beslut heller om man är redo att flytta! 

Vi gjorde lite egen brunch hemma idag och nu spelar Jared tv-spel (fast genom datorn, vi har ingen tv här eftersom vi inte ska bo här så länge till) och jag kollar på doktorander i Sverige - ska förbereda en ansökan som jag tänkte skicka in inom några veckor. Jared har även haft lite fler intevjuer hos ett företag som vill anställa honom i deras svenska kontor, så vi håller tummarna att det går att lösa när vi fått beslut! 

Annars är det inte mycket nytt det senaste, det blir mest att man sitter och väntar på att det ska bli måndag så Migrationsverket jobbar igen. Om jag ska vara riktigt ärlig har jag rätt tråkigt under veckorna när jag inte har något att göra, alltså bläääääää för väntetiden..... Nu har man sett vissa som fått beslut som sökt efter oss med, jättekul för dem men det blir så jobbigt för de/oss som fortfarande väntar. Vart är kösystemet? Väntetiden hade inte varit lika jobbig om man hade fått lite information lite då och då om hur det går i processen. The uncertainty, det är den som är jobbig! 

Men snart ska min research artikel in vilket är jättekul, då har jag lite mer att göra,  och det har börjat komma lite doktorander jag kan söka med! Jared har fullt upp med jobbet, mycket att göra och det går bra :)

Här kommer lite kort - jag ska försöka att fokusera på att slappna av och inte stressa över migratiosnverket resten av helgen. Jag tror jag får kolla på lite disneyfilmer eller något, haha. Men uppdaterar mer snart - kram!

Solsken! Det hjälper lite i denna väntetid iallafall :)

Tv-spel

Vi gillar att prova lite olika sorters kaffe :)

Ja vad gör jag, skulle fixa håret tror jag!


 Haha - kolla så bra detta och nästa kort passar ihop! :P 



 En selfie med oss och Jareds farmor påväg till lunchen! Jareds pappa körde bilen och Jareds farfar satt där framme.

Brunchen hemma imorse 

En cool water feature på Riverside

Promenad längs med Riverside, med Storey Bridge i bakgrunden :)

Och på CityCat färjan :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar