tisdag 21 februari 2017

"Kärleksinvandring"

Nu har det gått ett litet tag sedan jag skrev senast, hela förra veckan var fullt upp med jobb - både på cafet och på min artikel! Jag sitter nu och äter min eftermiddags-mango, jag är helt förälskad i den frukten alltså. Så juicy och sweet, haha. Och mättande med, jag är riktigt förvånad för det är inte många frukter som får mig att känna mig mätt. Vi köpte även supergoda borwnies på alla hjärtans dag, helt otroligt goda med olika smaker. Får nästan bli en lördagsrutin att gå dit hehe. Dom säljer hjärtformade brownies med olika smaker året om nämligen. Och på tal om sötsaker, det ska säljas semlor någonstans i Brisbane nästa vecka, jag mååååste dit och köpa! :)

Inget nytt från Migrationsverket ännu, vi har väntat 10,5 månader nu - kärleksinvandring / kärleksmigration som våran kategori kallas. Vi har börjat kolla på flyg till Sverige, men känns fortfarande lite tidigt eftersom vi int fått beslutet ännu, oh well! Men ju längre vi väntar med att boka desto dyrare blir det med, haha. Vi tänkte att vi kan ju kolla när det är bättre priser och sedan köpa ombokningsbara biljetter :)

Anyways, ibland blir väntetiden riktigt jobbig faktiskt. Att inte veta när man får beslut, att man inte får någon bra information under processen, det är så stressigt. Man känner sig lite hjälplös, man kan inte planera och det tar på krafterna att inte veta ut eller in. Att det ska ta så lång tid? Men vi väntar tålmodigt, håller tummar och tår att beslut kommer så snart som möjligt! Man får försöka att inte se det som att Migrationsverket styr ens liv, haha. Jag uppdaterar när vi hört något mer, och när vi bokat flygen! :)

Nu dags för middag, och sedan film! :) Uppdaterar mer snart - kram!



Mango!



Jag chillade lite i botaniska trädgården idag!

Syns inte här, men i trädet till vänster sitter massa små papegojfåglar :)

Brownies på Valentines day! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar