söndag 12 mars 2017

11 månader

11 månader and counting, som man säger! Håller tummarna på beslut snart, vi får kontakta handläggaren angående en uppdatering om vi inte hör något från dem under veckan. Helgen var väldigt lugn, vi lämnade in Jareds cykel på service och vi var ute och tog massa kort i stan igår. Vi gick på långpromenad längs med Brisbane River och passade på att ta kort på broarna i stan, dom blir jättcoola på kvällarna med massa olika färger och lampor. Vi gick även på den så kallade Riverwalk-vägen längs med ån (en uppbyggd gångväg på vattnet) i ca 2 timmar, man blir lagom trött om det är soligt ute kan jag säga!

Jag vet knappt vad jag ska skriva om just nu faktiskt, haha. Jag jobbar på min artikel som ska publiceras om mindre än en månad nu, nervöst! Jared har mycket jobb också. Jag provade att baka kokos-kladdkaka häromdagen, och det blev helt fantastiskt gott! Jag valde iof att använda mandelmjöl samt endast 2 matskedar socker till kladdkakan så den smakar lite annorlunda, men lagret med kokos och kondenserad mjölk på gör att hela kombinationen blir lagom söt! Passar jättebra till eftermiddagskaffet :D Bullarna jag bakade häromveckan tog ju slut väldigt fort, hehe...

Annars blir det mest jobb under dagen, jag brukar ta med datorn till något café och jobba där några timmar, sedan lite promenader och jobba hemifrån. Runt kl 16-tiden så börjar man slappa lite för då vankar Sverige! Eftermiddagarna blir att prata med vänner och familj därhemma. Sedan öppnar ju Migrationsverket kl 17 våran tid med, så då blir det att man sitter och håller koll på mejlen ifall något skulle komma från dem. Lite så är det faktiskt just nu, man är nära beslut men vet inte när det kommer så man sitter nästan på helspänn varje kväll och det kan bli väldigt svårt att sova ibland.

Måndagar blir därför lite sega ibland eftersom ingen i Europa jobbar under mesta delen av dagen (de sover ju haha), jag väntar på feedback från min master handledare i England angående artiklen och dom går ju upp när vi går och lägger oss (blir typ samma med Migrationsverket nästan). Så måndagen blir som en förlängning av helgen för mig känns det som, och på samma gång får man jobbmejl ända in på lördagsmorgonen här från fredagseftermiddagen i Europa. Lite kul ändå :)

Anyways, dags för lite kaffe och skriva lite på artiklen tänkte jag! Vi uppdaterar så fort vi hör något mer om beslut!
Kram


 Goodwill Bridge, gångbron från Southbank till QUT :)


 Jared lyckades hitta pyttelite skugga att sitta i haha!




 Southbank lika vackert som vanligt!





 Här har vi Kurilpa Bridge, en av mina favoriter med massa vackra färger på kvällarna!



 Och Brisbane Riverwalk längs med ån :)



Intressanta skulpturer på Brisbane Square



 Vi tog lite fika på Brew, som vanligt! :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar