söndag 19 mars 2017

Vilken vecka!

Fler uppdateringar! Det har varit så skönt hela förra veckan, så mycket på gång med beslutet och allt, men stressen försvnn och vi har börjat planera flytten till Sveige i mer detalj :D 

Flygen bokade och vi har alltså ett datum på flytten: Vi kommer till Sverige i juni! Och vi är såå exalterade! Om ca 3 månader åker vi alltså, tiden kommer gå så fort fram tills dess. Nu ska vi börja planera in resor till Jareds familj, packning och flytta från lägenheten.

Nu gäller det att skicka in alla ansökningar till doktorander för min del, och att söka jobb i Sverige för Jareds del, så vi kan försöka passa in jobbstart så snart som möjligt efter flytten och efter allt man måste fixa med uppehållstillståndet när vi kommit till Sverige. Ikväll tänkte jag se om man kan kolla lite på boende som finns i de lägenhetsköerna jag står i. Det ska bli väldigt intressant - och inte minst en utmaning - att leta lägenhet i Sverige :P 

Det blev en snabb uppdatering idag! Just nu är vädret regnigt men varmt och kvavt (ca 30 grader). För några dagar sedan vandrade jag runt i Southbank när en mega-skur kom så det blev några fina kort med regnbåge efteråt på fejk-stranden. 

Anyways, sitter just nu på ett café och finslipar på mitt CV med en kopp kaffe! Regnet öser netr utanför så väntar på att det ska bli lite uppehåll så jag kan springa till tåget hem hihi. Men uppdaterar mer snart! 
Kram

Fejk-stranden, Southbank :) 



 Mina fvoritsandaler, de har hållit i nästan 6 månader nu! 



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar