torsdag 25 april 2013

A Day At The Beach

Det kanns nastan som svensk sommar for tillfallet, en varm och solig svensk sommar - underbart! Det basta med denna arstiden ar att det inte ar sa fuktigt langre, men fortfarande varmt och skont. Idag var det underbart strandvader ute och vi akte just till en strand upp mot Sunshine Coast tillsammans med nagra komisar. 

Jag har inte varit pa sa manga strander norrut, sa detta var valdigt spannande. Lagom varmt ute med lite svala vindar, vattnet var varmt och ingen blast. Vagorna var ok sa surfarna i ganget, vi andra badade lite och spelade lite volleyboll med en fotboll. Jag som ar intresserad av geologiska saker vandrade runt och kollade pa stenarna och vattnet, tog lite bilder som jag lagger upp med. Jag hittade min forsta korall! Har aldrig hittat en korall sjalv innan, valdigt spannande (finns bildbevis, hihi), jag haller pa att leta fram mina fossilkunskaper och far aterkomma med vad for typ av korall det ar (pluggade detta for ca ett ar sedan som en del pa min utbildning). For ovrigt var det en valdigt vacker strand med mycket magmatiska bergarter. Jag hittade lite pumice sten med :)

Efter stranden begav vi oss in till staden i narheten och at en god pizza-middag, foljt av lite glass. Nu ar vi hemma och jag tankte se om vi kan fa igang en film och ata resten av kakorna vi packat med som snacks pa stranden, hehe.

Imorgon ar det plugg, har lektioner och maste plugga pa inlamningar. Men efter det blir det fredagsmys, detta ser vi fram emot! Nu ar klockan ratt sent och jag kanner att jag behover dricka massa vatten efter dagens strandvistelse, men vi hors snart igen!
Ha det nice salange, kram!



                     




     






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar