måndag 22 april 2013

Mycket Choklad

Det här med frukost i australien har varit en rätt stor grej för mig under åren, jag är en person som varit väldigt aktiv under min uppväxt och det tillsammans med snabb matförbränning gör att jag äter mycket mat, och ofta. Med risk att låta tråkig och 'nyttig', så måste jag faktiskt säga att detta betyder även att jag föredrar grovt mumsigt bröd med massor av pålägg, med lite ägg,  flingor oh yoghurt till frukost - in other words: stor frukost. Det är svårt att hitta 'nyttigt' bröd här tyvärr, tycker jag iallafall. Det mesta är vitt 'rostbröd', eller andra mer eller mindre ljusa rostbröd - dvs om man inte vill betala en halv förmögenhet för grövre bröd, men även då är inte utbudet så stort och det kostar som sagt lite mer efterson det oftast är organic products. Däremot så måste jag säga att en riktig Aussie frukost med 'bacon and egg', avocado, grönssaker, grillade tomater, champignoner, och sås - det ni, det är en suverän frukost! :) Och det var en just sådan frukost vi passade på att unna oss på lördagsmorgonen efter morgonspringrundan!

Det börjar bli mycket att göra i skolan, men det känns bra att få saker gjort! I förra veckan hade vi nya uppgifter i Geospatial Mapping, vårt nya project är att vi ska digitalisera geografin på en analog karta, väldigt kul! Och i morse hade jag ett kemiprov, jag pluggade hela helgen nonstop vilket gjorde att jag blev väldigt trött. Jared passade upp med mat och dricka, väldigt uppskattat! Han hade en välförtjänt ledig slapp-helg eftersom han jobbat massor denna veckan. Så på lördagen efter mitt 9-timmars kemiplugg fick jag en varm kopp Milo (O'boy, typ) och chokladkakor, underbart :) Efter mitt pluggmaraton på söndasgkvällen bakade jag kladdkaka med, och denna gången lyckades jag fixa det där hårda yttersta lagret på kladdkakan, något som är väldigt svårt att få här har nere i australien jag märkt. Jag använde mig av ett annat mårke på socker denna gången, kan vara det som gjorde susen! Dock var den inte riktigt klar märkte jag efteråt.. vääääldigt kladdig! Men den smakade som den skulle, hihi.


Efter provet jag hade imorse försökte jag skriva på en uppsats, men jag var helt enkelt för trött för att sitta framför datorn och researcha - resultatet av otroliogt hög koncentration och mycket plugg det sista, och lite för lite sömn med tror jag. Jag gick hem och vilade istället, det är ju viktigt att ta hand om sig, får ta nya pluggtag imorgon!



Bara för skojskull  har jag lagt upp lite foton som jag tagit från lite olika utflykter, vill visa hur vackert landskapet är här nere, så håll utkik efter det! Här kommer även ett kort på den kladdkaka med, bevis på att den nästan blev som vanligt denna gången, hehe!

Ha det nice sålänge, hörs snart :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar