tisdag 16 april 2013

Autumn/Spring?

Tidig morgon igen, harligt! Jag kom till uni vid kl 8 och tankte nu jaklars ska det pluggas! Jag slappade lite grann, men nu ar kaffet kopt och jag har last igenom lite lecture notes fran forra veckan. Det basta med att komma till uni tidigt ar att det finns datorer lediga i biblioteket. Skolan har ju ett ratt stort bilbiotek med massa datorer, men efter kl 10-11 pa formiddagen ar det nastan omojligt att fa tag pa en, speciellt nu nar det borjar dra ihop sig till mid-term examinations. Jag foredrar att komma  hit tidigt nar det inte ar sa mycket folk, det ar sa lugnt och stillsamt, latt att plugga effektivt. Nu ar kl runt 10 och inte manga datorer lediga,  man kan se hur folk vandrar runt, letar efter ett tecken pa att nagon haller pa att packa sin vaska for att ga, eller om man har tur, se en ledig dator. Kanner igen detta, man lar sig se tecken pa nar 'datorn strax kommer bli ledig', sa man vandrar runt en liten stund till, sedan star man snallt och vantar, utan att vara patrangande, brevid nar personen i fraga har stallt sig upp, packar sin vaska for att ga - ungefar for att visa alla andra som letar att 'denna datorn ar min!'. En bra plan ar att leta dator nar klockan borjar bli heltimma, ungefar kvart-tio i, for da borjar folk som ska pa lectures ga darifran, bra va? :)  Fast den tekniken funkar ju dock inte nar man vill skriva ut nagot 'lite snabbt' till en forelasning haha.

Vadret haller pa att bli svalare, och jag maste saga att jag tycker faktist det ar skont. Det luktar lite svalare i luften pa morgonen, men senare under dagen blir det runt 22-25 grader - riktigt nice. Jag sa i forra veckan till Jared: 'det ar dags att ta fram vinterkladerna ju!' och la sedan snabbt till 'which of course has a completely different meaning here in Brisbane..', medans jag tvattade mina huvtrojor och tajts ('vinterklader').
Jag far massa energi, jag tror att jag fortfarande tanker som pa norra delen av jordklotets arstider, jag kanner liksom att 'det ar var pa gang!', men det maste ha nagot med den svala luften pa morgonen att gora, att solen lyser fint och att det faktist blommar blommor nu med. Det kommer dock bli lite kallare med, under juni manad blir det nagra veckor da man garna har en lite tjockare jacka. Det paminner mig om nu att jag behover nya skor - jag har bara sandaler just nu, alltid nice med en ursakt att titta pa skor ;)

Nagot som jag saknat det sista ar kanelbullar, speciellt nu nar jag vet att man kan kopa det pa guldkusten i den svenska affaren dar, men det tar ju en och en halv timma att ta sig dit - latt vart for en kanelbulle saklart, men passar dock inte just nu nar man har massa att plugga. Far ta en tur till Surfers en annan gang!
Jag gillar att ta kort pa naturen och landskap, funderar pa att lagga upp nagra senare nar jag ar hemma. Jag har nagra pa min mobil fran forra aret nar jag fick dille pa att ta kort pa solnedgangar, sant dar som man maste gora nar man far chansen att se nagot vackert liksom, haha. Kan lagga upp nagra utav dom, for det ar ju alltid mycket roligare att kolla pa bilder och inte bara lasa text, hihi. Brisbane ar en valdigt vacker stad, valdigt fin och harlig stad att bo i, men den ar nog som vackrast pa kvallen nar solen gatt ner. Kan visa kort pa det senare, men under tiden tar vi mina mobilfoton som ar nagot gryniga i kvaliten, men dom funkar!


Terminen ar i full gang, som vanligt, och det ar vecka 7 redan! Mitt kaffe har blivit kallt nu med sa det ar nog dags att kora igang plugget igen haha.
Ha det nice salange, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar