måndag 21 april 2014

Höstväder

Sitter med en kopp té och lyssnar på musik, det har blåst mycket idag och vart lite småkyligt (om man nu kan kalla 18 grader "kyligt"), men det var soligt och vackert väder ute ändå - och det börjar bli väldigt höstigt ute. Har spenderat mesta delen av helgen till att försöka plugga, inte lätt när man har långhelg och alla andra är lediga, men gick till ett bibliotek lite snabbt på lördagen. Höstlöv överallt, nu känns det att man behöver ha en jacka på sig ute igen!




Vi hann med lite Påskfirande hos några kompisar med, det blev ett knytkalas då alla tog med sig lite av varje, mycket trevligt :)



Idag var det en fin solnedgång (som man inte kan låta bli att ta kort på), och det påminde mig om att jag i förra veckan vandrade runt lite i Ballarat efter att ha vart på skolan lite snabbt. Jag hade ju aldrig tidigare direkt kollat runt i stan men det var väldigt fint väder just då så jag passade på att ta lite kort på stan, och tog då ett senare tåg hem. Ballarat är ju en relativt liten stad, fast det beror på hur man ser på det hela, det är ungefär lika stor befolkning som (om inte lite mer än) Borås, men staden i sig känns mycket mindre - kanske är för att Ballarat är en regional stad som ligger långt från andra större städer, känns mindre liksom. Det är en gammal gruvstad, från guldrushen under 1800talet, och man kan se det i arkitekturen även idag då det finns mycket av de äldre byggnaderna kvar. Det var rätt härligt att vandra runt där en stund, jag köpte en kaffe och tog lite kort. Det var så lugnt och stillsamt, och framförallt mycket blommor!







Och lite bilder från kvällen idag!




Nu är det dags att förbereda inför plugget imorgon, upp tidigt! Hoppas allt är bra hemma, jag uppdaterar mer snart! Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar