fredag 25 april 2014

Konsten att gå på spa

Så nu har nästan hela lovet gått, det gick ju nästan lite för fort och man har inte riktigt fått gjort allt plugg man hade tänkt sig. Tur att det är en långhelg till innan uni börjar igen! Det var underbart väder idag, soligt och fint, förvånandsvärt varmt ute (ca 19 grader), men det börjar bli kallare på nätterna nu (under 10 grader vissa nätter).

De senaste dagarna har varit lite mer avslappnande och vi har hunnit med endel middagar och frukost på cafén med kompisar. Igår använde jag även min julklapp som jag fick av Jared förra året, en spa-massage! Jag har haft lite ont i axlarna efter allt datorskrivande/pluggande, så spa och massage var perfekt. Däremot tyckte jag att det var lite svårt att inte spänna muslkerna, speciellt om man har lite muskelknutor, så kallade triggerpoints, det riktigt knakade i axlarna på mig - men idag känns det jättebra! Kanske borde gå på massage lite då och då för att kolla igenom axlarna.

Idag pluggade jag hela eftermiddagen och imorgon tänkte jag plugga lite mer - så plugg hela helgen i princip. Mycket att göra, men halva schema-lagda terminen har gått nu, tiden går så fort! Jag har en två-vckors field trip snart med som sagt, och några veckor efter det är de sista schema-lagda veckorna slut vilket innebär att Exam period börjar (tre veckor med final exams i alla ämnen). Sedan är denna utbildningen äntligen klar!! :)

Nu ikväll blev det lite vin och tv-spel, vi slängde ihop en kladdkaka lite snabbt och slappade. Det blev en snabb uppdatering idag, men skriver mer snart!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar